Autor: Rivo Sarapik • 29. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Veebipoed paisutavad jõuliselt käivet

Üle miljoni eurost käivet nautis mullu kordades enam veebipoode kui aasta varem. Kasvu tõid veebimüügi kasv ning turundus.

Möödunud aastal nautis Eesti turul üle miljoni eurost käivet 7% küsimustikule vastanud 88 e-kauplejast. 500 000 – 1 miljoni euro  suurust käivet tegi Eestis 6 % ettevõtjatest. Aasta varem said üle miljoni euro kokku vaid 2% vastanud 85 ettevõtjast. Väljaspool Eestit saavutas 2012. aastal käibe 1-10 miljonit eurot 4% vastanutest, selgub Eesti e-kaubanduse liidu küsitlusest.

Käibekasvu põhjustena hindavad e-kauplejad õnnestunud turundust, investeeringuid kasutajasõbralikumatesse veebipoe versioonidesse, uute klientide leidmist, reklaami suurendamist ning tarbijate usalduse tõusu Eesti e-kauplejate vastu. Samuti suurendas füüsilise poe avamine ka veebipoe käivet. Mitme ettevõtja sõnul aitas käibe kasvule kaasa majanduse üldine paranemine ning e-poodide nähtavuse ja tuntuse suurenemine.

Eesti e-kauplejad tegutsevad enamasti lähivälisriikides nagu Skandinaavia ning Läti, kuid ka USAs, UKs, Hiinas, Saksamaal ja Prantsusmaal. Üks vastanud kaupleja müüb veebipoe vahendusel kaupu ka Austraaliasse.

Kahe aasta võrdluses on toimunud märkimisväärsed muutused ka e-kauplejate tegevusvaldkondades. 2011 prevaleeris küsitlusele vastanute hulgas rõivakaubandus, lastetooted ja sisustuskaubad (16 %), siis 2012 olid lisandunud parfümeeria ja ilutoodete veebipoed (7%), tervisetooted (silmaläätsed,  toidulisandid ja vitamiinid) (6%), kingitused ja lilled (6%) ning käsitöö (ehted, rõivad jm 6%).

Küsimustikule vastanud e-poodnikest 48% tegeleb vaid e-kaubandusega. 52% ettevõtjal on lisaks ka jae-või hulgimüük. Võrdluses eelmise aastaga on märgata tendentsi, et on suurenenud ainult e-kaubandusega tegelevate ettevõtjate hulk. (2011 olid vastavad näitajad 38 ja 62 %).

E-kaubanduse liitu kuulub ligi 70 tegutsevat e-kauplust ning Liidu üheks prioriteetsemaks tegevuseks on kvaliteedimärgise „Turvaline ostukoht” tutvustamine.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755