17. august 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Cherry asutaja: e-äri surma ma ei karda

Baltimaade ühe juhtiva e-firma Cherry Media kaasasutaja ning tootejuhi Andres Susi hinnangul on e-äri olukord Eestis paljulubav – tarbijal on tekkinud usaldus ning netist osatakse osta mitte ainult tooteid, vaid ka teenuseid.

Susi – kes on aasta digikonverentsi Best Internet 2013 üks esinejaid – ütles, et teadmine on olemas, nüüd tuleb e-äridel seda rauda edasi taguda, kvaliteeti parandada, pakkuda järjest rohkem mugavust ja usaldusväärsust.

"Ainult siis suudame kõik koos haugata järjest suuremat tükki jaekaubanduse pirukast," märkis ta. "Eestis on meie hinnangul e-kommertsi osakaal kogu jaekaubandusest ehk paar protsenti. Võrreldes arenenud e-kommertsiga riikidega on see 5-6 korda väiksem," kinnitas ta. 

Näiteks USAs, Suurbritannias ja Lõuna-Koreas on e-kaubanduse osakaal 10-12% ringis. "Meil siin on kindlasti võimalik positsioone parandada ja suurem tükk võtta," lisas Susi.

Tema sõnul kasutatakse Eestis ostmisel suhteliselt vähe krediitkaarte. "Arvestades sellega, et üle mobiili ostmine muutub mujal maailmas järjest populaarsemaks, siis Eestis võib see saada takistuseks, kuna vana hea online-pank ja PIN-kalkulaator on endiselt populaarsed. Kindlasti tuleks populariseerida mobiili-ID kasutamist," märkis ta.

Eesti e-äridele pole Susi hinnangul piiranguid saada kliente välismaalt. "Teoreetiliselt ei ole mingisuguseid piiranguid, ole mees ja hakka müüma," rääkis ta. Kuid praktilise poole pealt pole see tema sõnul lihtne. "Turud on erinevad – kuskil on väga tugev otsimootorite mõju, kuskil toimetavad tugevalt hinnavõrdlusportaalid, teatud riikides on väga oluline bränd, teistes aga on hoopis muud erisused," selgitas ta.

"Näiteks Venemaal armastavad kasutajad suhelda e-poodidega telefoni teel ning maksta kauba kättesaamisel sulas," märkis Susi.

Cherry töötab kõigis kolmes Balti riigis ja ka siin on erisused olemas. "Seega on küsimus pigem selles, kes millist turgu vallutada tahab, millised meetodid valib ning millega kohalikke konkurente lüüa saab," resümeeris Susi.

Autor: Hando Sinisalu, Indrek Kald

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755