Google soovitab investeerida analüütiliselt mõtlevatesse inimestesse

Intervjuu Best Internet 2013 esineja, Google’i strateegi Alexey Petroviga.

Alexey Petrov on Google’i Dublini kontoris suurkliendi müügitiimis töötav strateeg. Enne Google’iga ühinemist 2010.a töötas Alexey Intelis. Ta on lõpetanud Brightoni Ülikooli Inglismaal õigusteaduse erialal.

Mis on teie kogemuse põhjal peamine probleem või takistus, miks ettevõtted ei kasuta piisavalt erinevaid veebianalüütika tööriistu, näiteks Google Analytics’it?

Google Analytics ei aita firmadel mõõta ainult müügitulemusi, vaid annab ka pidevalt värsket infot kliendi teekonna kohta – kuidas külastajad veebilehele jõuavad, kuidas nad veebilehte kasutavad ja kuidas panna neid uuesti tagasi tulema.

Tavaliselt näeme takistusi kahel juhul: kui ettevõtted lähenevad analüütikale liiga kitsalt või vastupidi liiga üldiselt. Mõlemal juhul on saadud infot keeruline maksimaalselt ära kasutada.

Kui läheneda andmetele liiga üldiselt, näiteks vaadates vaid külastuste arvu ega midagi muud, ei ole võimalik lõpuni mõista kasutajate käitumist ja erinevate turunduskanalite, seadmete või geolokatsioonide efektiivsust.

Kui läheneda infole liiga kitsalt, näiteks võttes arvesse ainult lõplikke konversioone ja müügitulemusi - mis iseenesest on kasulik lähenemine - võib probleemiks kujuneda trendide identifitseerimine ja suurema pildi nägemine.

Selleks, et analüütikat ja andmeid parimal viisil rakendada, on vaja kedagi, kes neid mõistaks ja ettevõttele tõlgendada suudaks. Seepärast oleme juba mõnda aega soovitanud firmadel investeerida pigem analüütiliselt mõtlevatesse inimestesse, kuna pelgalt tööriistadesse investeerimine ei ole kaugeltki sama efektiivne.


Millised on hiljutised olulisemad Google Analytics’i arendused? Mis on kasutajatele kõige kasutoovam?

Viimase aasta jooksul on Google Analytics’iga nii mõndagi toimunud. Mõned täiendused on suhteliselt väiksed, teised vägagi märkimisväärsed – näiteks Universal Analytics, millest räägime 12. septembril Best Interneti workshopis lähemalt. Üldiselt on suurem osa hiljutistest täiendustest tehtud selleks, et aidata firmadel paremini mõista kliendi teekonda ja väärtust tänapäevases maailmas, kus kokkupuutepunkte kasutajate ja brändide vahel on palju ning need on järjest keerukamad. Erinevad seadmed ja kanalid moodustavad olulise osa kliendi ja ettevõtte vahelisest suhtlusest ning viimased arendused on tehtud just selleks, et kõike seda oleks võimalik veelgi paremini jälgida ja mõista.


Teie kogemusele tuginedes, kuivõrd erinev on kasutajate käitumine veebis erinevatel turgudel? Millised on universaalsed reeglid, mis on rakendatavad kõikjal ja mida veebilehtede omanikud peaksid meeles pidama?

Üllataval kombel ei olegi inimeste käitumine veebis nii erisugune kui arvata võiks. Loomulikult on olemas teatud kultuurilised erinevused, kuidas veebilehte või toodet eri riikides tajutakse – näiteks mõnes riigis on väga tähtis, et tootega käiks kaasas hea klienditugi, mõnes riigis ei ole see jällegi nii oluline. Nii on see paljude pisiasjadega. Oluline on neid erinevusi mõista ja kliendiga suheldes arvesse võtta. Näiteks portugali keel Portugalis on erinev sellest, mida räägitakse Brasiilias. Kui firmal on kliendid mõlemas riigis, siis austusest nende vastu võiks ettevõte luua kaks versiooni nii oma veebilehest kui ka reklaamidest.

Igal turul tasub meeles pidada, et veebileht peab võimalikult selgelt väljendama seda, mida ettevõte pakub, ning kasutajatel peab olema võimalik kiirelt ja kergelt leida seda, mida nad lehele otsima tulid. Paigutus peab olema selge ja leht ei tohi olla infot täis kuhjatud. Ja mida lühem on teekond ostu sooritamiseni, seda tõenäolisem on, et kasutajad ostuni üldse jõuavad. Pole mõtet proovida oma kliente eksitada, varem või hiljem saavad nad sellest aru.

Kõikjal üle maailma kasutavad inimesed internetti üha enam mobiiltelefonide ja tahvelarvutite vahendusel. Mobiilisõbraliku veebilehe omamine annab ettevõtetele tänapäeval kindla konkurentsieelise. Google’il on olemas eraldi veebileht Full Value of Mobile, kus saab ennast kursis hoida antud valdkonna võimaluste ja uuendustega.

Alexey Petrov tuleb Eestisse ja viib 12. septembril kell 14:00 - 16:00 Best Internet 2013 raames läbi Google Analyticsi teemalise workshopi. Tule osalema! Best Interneti kava ja registreerimisvormi leiad SIIT.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Cleveron otsib VANEM-TARKVARAARENDAJAT

Cleveron AS

02. juuni 2018

Arvamused

Teabevara