Kaupmehed timmivad e-poode paremaks

Põhjamaade kaubandusettevõtted otsivad võimalusi töö efektiivsemaks muutmiseks ja uuendavad seniseid lahendusi, selgitas veebiäri edendava Rootsi ettevõtte Nordic e-commerce Knowledge juht Sarah Wittbom.

Kaubanduse Aastakongressil 2013 esineva Wittbomi sõnul ei ohusta üleilmne e-kaubandus veel kohalikke ärisid, sest kohalik kaupmees tunneb paremini koduseid olusid.

Küsimustele vastab Sarah Wittbom.

Millised on peamised e-kaubanduse trendid Põhjamaades 2013. aastal?

Ootuspärane vastus ilmselt oleks, et trendiks on omni-channel  (kõikide olemasolevate ostukanalite kasutamine tarbijate teenindamisel – toim) ja multi-channel kaubandus, m-kaubandus või sotsiaalne ostlemine (social shopping). Tegelikult tegelevad paljud põhjamaade e-kaubanduse ettevõtted hetkel hoopis oma e-poodide efektiivsemaks tõstmisega.

Näiteks püütakse mugavamaks muuta ostuprotsesse, luua kiiremaid ja lihtsamaid tarnelahendusi jne. Lisaks vaatavad suured ettevõtted üle enda tehnilised platvormid, mis mõningatel juhtudel on pea 15 aastat vanad ja juba kergelt aegunud. Sellega seoses toimub kaubandusettevõtetes palju ettevalmistusi uute platvormide arendamiseks, mis võimaldab olla ettevõtetel tulevikus paindlikumad ja kohanemisvõimelisemad.

Üldiselt on Põhjamaade turul oodata üsna pea suuremaid muudatusi. Näiteks plaanitakse kaupade tarnet laiendada ka nädalavahetustele.

Milline on globaalsete e-kaubandusettevõtete (nt Amazon ja eBay) roll Skandinaavia turul? Kas see on ohuks kohalikele e-kauplejatele?

Konkurents on alati hea ja väga paljud põhjamaade tarbijad on juba aastaid kasutanud ka rahvusvahelisi e-poode ostude tegemiseks.

Globaalne e-kaubandus ei ole hetkel veel väga suureks ohuks kohalikele ettevõtetele, sest siinses e-kaubanduses on mitmeid kohalikule turule mõeldud funktsioone, mida rahvusvahelised e-poed ei pruugi mõista. Näiteks Rootsis soovivad paljud inimesed maksta kaupade eest arvega, aga enamus globaalseid e-poode antud võimalust klientidele ei paku.

Kuid nii mõnedki põhjamaade e-kaubandusettevõtted, näiteks Cdon ja Komplett, tajuvad ohtu ning ostavad kokku väiksemaid e-poode, et kasvatada oma turuosa enne kui Amazon või eBay selle enda alla haarab.

Kuidas on e-kaubandus areng mõjutanud traditsioonilisi kaubandusettevõtteid?

Paljudel kaubandusettevõtetel on olemas hästi töötav logistika ja kliendiandmete süsteem, isegi kui need lahendused on pisut vananenud.

Üldiselt on näha, et need ettevõtted, kes kunagi investeerisid e-kaubanduse teadmistesse ja arendusse on hetkel turul suured tegijad. Sotsiaalmeedia ja töötavate kliendibaaside olemasolul suudetakse klientide ostukogemus ja suhtlus muuta veelgi paremaks.

Väga kõrgelt hinnatakse personaalset kontakti klientidega ja võimalust suhelda nendega läbi mitme kanali.

KOMMENTAARID

Baltika e-kaubanduse juht Märt Aab

Montoni puhul kasutame veebipoe puhul vabavaralist platvormi Magento, millele tulevad uued versioonid, mida saame soovi korral rakendada. See lihtsustan meie olukorda, sest me ei ole üksinda. Kasutame olemasolevat versiooni edasi ning areneme koos sellega. Lisaks on meil hetkel tõsised plaanid arenduse poole pealt.

Soovime e-poodi laiendada ja pakkuda klientidele suuremat valikut. Baltika on palju suurem, kui ainult Monton. Seega plaanime arendada ka teistele Baltika brändidele veebipoe.

Hetkel on tähtis arendada maksmise võimalusi, kaupade kohaletoimetamist ehk keskkond tuleb muuta tarbijasõbralikumaks.

Meiesuguste brändide puhul on tähtis teha kaup klientidele kättesaadavaks. Kui on füüsiline pood olemas, siis veebis tehakse üldiselt eel-shoppingut. Ehk meie e-pood täiendab tavakauplust väga palju ja ei konkureeri omavahel. Meie klientidest teevad veebis eel shoppingut umbes 40-60 % klientidest, see protsent on suurem Venemaal ja Ukrainas, kus distantsid on pikemad.

Bauhof Group AS turundusdirektor Britte Maidra:

Bauhof lansseeris hiljuti uue e-poe. Edasised arendused puudutavad pigem meie lojaalsusprogramme - Meistriklubi ja Profiklubi keskkonda, mis lähitulevikus annab kliendile võimaluse ka e-poes personaalsemaks suhtluseks.

Tavapood ei võitle e-kaubandusega, vaid e-pood on üheks lisa müügikanaliks, mis on järjest enam elementaarne igas kaubandussektoris. Meie klientide jaoks on oluline ka see, et on võimalik enne kauplusesse tulemist vaadata toodete olemasolu, hindasid, mõõte jms.

E-poest tehtavate ostude osakaal on siiski võrreldes 12 kaupluse kogukäibega marginaalne, kuna selline kaupluste arv üle Eesti annab väga hea kattuvuse ning lisaks on kaupluse sortiment 3-4 korda suurem. Paljude toodete osas on siiski oluline kliendile toodet ka näha, näiteks taimed, värvid jms. Küllaga on suuremate ostude puhul, nagu aiatehnika jms e-pood populaarne, sest seal kasutavad paljud järelmaksuvõimalust ja seda on veebist mugav taotleda.

Euronicsi turundusjuht Kaili Nikkinen

E-poe arendamine on igapäevane töö. Plaanis on suured uuendused, aga sellest on veel vara rääkida.

Jaekaupluses pakume välja kontseptsioone, kus klient saab kogemuse toodete koostoimimisest. Sellist kasutuskogemust internetis ei saa.

E-poe käibed on võrreldavad näiteks ühe Euronicsi keskmise jaekaupluse käibega.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

OG ELEKTRA AS otsib IT KASUTAJATOE KONSULTANTI

OG Elektra AS

29. detsember 2018

Arvamused

Teabevara