15. september 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-turunduse tulevik on mobiilis

Läbimõeldud ja täpne turundus mobiiltelefonis on e-turunduse tulevik, olid kõik Äripäeva konverentsil Best Internet osalenud spetsialistid ühel nõul.

Postimehe turundus- ja arendusdirektor Jaanus Lillenberg tõdes, et kogu maailmas kasvab mobiilide reklaamikäive. Display advertising (ekraanile ilmuv reklaam - toim) on internetis kasvanud ning ta ei näe ühtki põhjust, miks see kasv ei võiks jätkuda.

Sama meelt oli ka Delfi juht Mari-Liis Rüütsalu. "Number üks on mobiil," ütles ta ja lisas, et Delfi mobiilsete kasutajate osakaal on aastatega hüppeliselt kasvanud.

Mobiil järjest olulisem"Kui aasta aega tagasi oli nädala lõikes mobiilibrauserite osakaal 11-12 protsenti, siis nüüd on see 20 protsendi juures ja kasvab veelgi,“ märkis Rüütsalu. Ta tõdes, et sotsiaalmeedia ei ole kuskile kadunud, see on jätkuvalt kasvutrendis, kuid olulist rolli mängib see, kuidas sotsiaalmeedias tegutsetakse ja mida seal teha osatakse. Kui mobiilse turunduse kasv on orgaaniline, siis sotsiaalmeedias mõjutavad kasvu oskused, rõhutas Rüütsalu.

Cherry Media kaasasutaja Andres Susi sõnul on sotsiaalmeedia järjest enam saamas kanaliks, kust kliente meelitatakse – sellele tuleks rõhku panna. Ka tema tõi esile mobiili osatähtsust, lisades, et kliendid külastavad tihti ka kehvapoolseid meediasaite, kus veel suurt midagi teha ei ole. Susi leidis, et eestlastel tuleb head e-turundamist kiiresti õppima hakata.

Jaanus Lillenbergi sõnul ostis tootja veel kaks aastat tagasi väljaandest reklaami päeva kaupa – reklaam läks kindlal päeval üles –, kuid täna ostetakse reklaami näitamise arvu põhiselt, näiteks miljon korda.

Kliendi internetikäitumine ja -harjumused annavad turundajale võimaluse välja uurida, mida sihtgrupp tahab. Susi sõnul peaksid tootjad klientidega rohkem suhtlema ning kasutama kompleksset andmesüsteemi. Enam ei saa toodet lihtsalt reklaamiribaga müüa, tuleb ka teada, mida klient soovib, rõhutas Susi. "Me kõik peame õppima, kuidas teha loomingulist ja tulemuslikku asja. Like'ide (meeldimiste - toim) kogumine ei ole enam teema," ütles Susi.

Raamatust TwitteriniADMi ja Mediabrands Digitali kaasomanik Jaan Ennuste näeb e-kaubanduses suuri muutusi. "Kunagi lugesime raamatuid, siis kirjutasime blogisid, siis ei viitsinud enam blogida ja hakkasime mikroblogima Twitteris. Sama juhtub turunduses," ütles ta. Ennuste selgitas, et tähelepanuvõime on häiritud, segatud ja hakitud ning selleks, et sõnum kliendini jõuaks, peab see olema eriti lühike.

Jaanus Lillenbergi hinnangul on kompleksne andmesüssteem ehk big data eestlaste jaoks liiga kallis. Ta selgitas, et sellel on mõtet Amazoni puhul, kelle kliendibaasi suurust võib võrrelda mõne riigiga. Eesti keskmise veebipoe maht on Amazoni omast miljon korda väiksem, nii nappidele andmetele tuginedes ei saa korralikku analüüsi teha.

Jaak Ennuste sõnul tahavad veebilehe kasutajad vaid neile suunatud reklaami ning Andres Susi kinnitas, et ka Eestis saab hoolimata väikesest mahust töötada andmeanalüüsiga ja sealt järeldusi teha.

"Oleme seda teinud ja see on andnud väga häid tulemusi. Räägime küll väga väikesest mahust, aga mida targemaks me saame, seda targemini me suudame seda kasutada," ütles Susi.

Autor: Ave Lepik, Marta Jaakson

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755