17. oktoober 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mida toob e-kaubanduse homne päev?

Statistikaameti andmetel oli Eestis 2011. aastal ligi 340 e-kaubandusega tegelevat ettevõtet ning nende müügitulu üle 70 miljoni euro. Samas andis e-kaubandus kogu jaekaubandusettevõtete müügitulust kõigest 1,5%.

Kas see on võimalus, millest kinni haarata või paratamatus, millega leppida? Statistikat lähemalt uurides selgub, et e-kaubanduse kasv Eestis on plahvatuslik. Kui 2001. aastal tegutses e-kaubanduses 35 ettevõtete, siis 2011 aastal ligi 340. Ainuüksi viimase aastaga on e-kaubandusega tegelevate ettevõtete arv suurenenud kolmandiku võrra.

Internetikaubandus on väikeettevõtete pärusmaa. Ka regulaarseid internetikasutajaid on Eestis küllalt palju, isegi mõnevõrra rohkem kui Euroopa Liidus keskmiselt. 2011. Aastal oli Eestis 16-74 aastaste seas regulaarseid internetikasutajaid 73%, Euroopa Liidus keskmiselt 68%.  

Mida toob homne päev?

E-kaubanduses peab üha enam arvestama kliendi muutunud käitumise ja ostuharjumustega. Instagrami ja Facebooki ajastul ei ole kliendil aega ega ka tahtmist pikemalt süveneda ja lahendused peavad olema võimalikult lihtsad.

Lahendus peab olema lihtne:

- Sisselogimine e-poodi võiks toimuda Facebooki või Google’i konto abil toodetel – toodet avamata kuvatakse kursoriga liikudes toote alternatiivne pilt ning pangalingiga tasumine.

Rollover effect

- Lihtne tellimuse vormistamine – n-ö one page checkout

Need on vaid üksikud näited funktsionaalsusest, mis loovad lisaväärtust e-poes ostmise korral. E-kaupmehel on omakorda veelgi avardunud võimalused, kuidas klientide käitumist jälgida ja turundustegevuste kulu-tulusust hinnata. Näiteks saab Google Analyticsi abil jälgida reaalajas kampaaniate efektiivsust – mitu külastajat on parasjagu e-poes, millist toodet nad vaatavad, on ehk mõni külastaja juba ostukorvi tellimust vormistamas. See on suurepärane võimalus hinnata jooksvalt äsja saadetud e-kirja või Facebooki postituse tulemuslikkust.

Pole enam uudiseks, et üha enam inimesi kasutab veebi lehitsemiseks nutitelefoni ja tahvelarvutit. Veel paari aasta eest marginaalse osa moodustanud nuti- ja tahvelarvutiseadmed moodustavad nüüd juba ligikaudu veerand e-poodide külastusest. Ennustatakse, et 2014. Aastaks on mobiilse interneti kasutajaid rohkem kui lauaarvuti interneti kasutajaid.

Kaupmehe tulevik

Nutitelefoniga tavaliselt veebilehelt infot otsides takerdub külastaja tihtipeale väikesest ekraanist tulenevate piirangutesse. Selle vältimiseks sobiv lahendus on responsive ehk dünaamiline veebidisain. Sellisel juhul arvestab e-pood, millise seadme ja ekraaniga e-poodi külastatakse ning mugandab end vastavalt – nii näeb su leht igas seadmes kuvatuna hea välja.

Kommunikatsiooni- ja suhtekorralduse ajakiri Kaja septembri numbris on fookus tehnoloogia mõjule kommunikatsioonis ning internetiajastu kommunikatsioonitrendid. Ajakirja Kaja on võimalik tellida SIIT

.  

Autor: Innar Hunt, Maarit Eerme

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755