31. oktoober 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Facebook lõi tänu heale mobiilreklaamile ootusi

Reklaamijate soov jõuda suurema hulga tarbijateni läbi nutitelefonide ja tahvelarvutite aitas Facebookil lüüa kolmanda kvartali käibeprognoose, kuid investorid müüsid firma aktsia punasesse.

Aastases võrdluses kasvas Facebooki käive 60%, 2,02 miljardi dollarini. Bloombergi küsitletud analüütikud ootasid keskmiselt 1,91 miljardi suurust käibekasvu.

Korrigeeritud kasum aktsia kohta küündis kolme kuuga 25 sendini aktsia kohta, samas kui analüütikud ootasid kasumiks 19 senti. Facebook oli 425 miljoni dollariga kasumis, võrreldes eelmise aasta kolmanda kvartali 59 miljoni dollarilise kahjumiga.

Mobiilseadmetelt tulenev reklaamitulu kasvas teise kvartali 41% pealt kolmandaks kvartaliks 49% peale. Analüütikute keskmine prognoos oli 45,6%.

"Mobiilreklaam on ilmselt kõigi peas kõige tähtsam praegu," kommenteeris Bloombergile S&P Capital IQ analüütik Scott Kessler, kes on Facebooki aktsiale andnud neutraalse soovituse. "See veab kasvu ja veab kaasamist. Facebook näitab üha suuremat tulu mobiilseadmetelt."

Facebookil oli kolmandas kvartalis 1,19 miljardit igakuist aktiivset kasutajat, mis on edasiminek varasema kvartali 1,15 miljardilt. Mobiilseadmete kasutajate hulk kasvas 6,7%, 874 miljonini.

Facebook tõi enda mobiilseadmete reklaamiteenuse välja alles 2012. aasta keskel ning on sellest alates teenuste valikut laiendanud, samas kui kasutajate privaatsus järjest kahaneb. Selle kuu alguses teatas firma, et laiendab reklaamiteenust, mis võimaldab firmadel sihtida kliente sõltuvalt nende online-tegevusest väljaspool sotsiaalvõrgustikku.

Lisaks teatas Facebook see kuu, et nad toovad välja reklaamiteenuse neile kuuluvad fotode ja videote jagamise portaalis Instagram.

Tulemuste järel oli sotsiaalvõrgustiku aktsia Nasdaqi börsi järelkauplemises esialgu ligi 18% plussis. Optimism asendus aga pessimismiga ning aktsia oli paar tundi pärast tulemuste avalikustamist ligi 2% miinuses, makstes 48,19 dollarit. Ilma selle languseta on firma väärtpaber kallinenud aasta algusest 84%.

Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755