27. november 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ingelinvestorid: Eesti idufirmad näevad turuna kogu maailma

Helsingis IT-konverentsil Slush osalenud ingelinvestorid peavad Eesti eeliseks väiksust, mistõttu siinsed idufirmad näevad turuna kogu maailma.

"Riikides nagu Eesti on firmadel ainulaadne konkurentsieelis - nende kohalik turg on nii väike, et see ei ole tähtis. Need ettevõtjad on sunnitud esimest päevast mõtlema globaalselt," rääkis Itaalia riskikapitalifondi Balderton Capital partner Roberto Bonanzinga.

Tema hinnangul on Eesti väiksus suurim eelis näiteks USA idufirmade ees, sest sealseil ettevõtjail pole globaalsust vaja, kuna nende kohalik turg on piisavalt suur.

Soome äriinglite võrgustiku FiBAN liige ingelinvestor Riku Asikainen peab Soome ja Eesti turge liiga väikseiks, et tema jaoks investeerimisväärsed idufirmad võiks vaid neile keskenduda. "Kui ma tahan saada oma raha 10- või 15kordselt tagasi, ei saa see juhtuda Eesti turul. Kui see ka juhtub Eesti turul, siis firma väärtus päris alguses peab olema väga väike," kõneles ta.

"Investeering on tavaliselt umbes 50 000-100 000 eurot, nii et kui ma tahan oma raha kümnekordselt tagasi saada, peame müüma ettevõtte vähemalt paari miljoniga. Eesti või isegi Soome turul nii ei juhtu. Firma peaks jõudma vähemalt Euroopasse, veel parem kui üle maailma."

Skype Eesti endise juhi Sten Tamkivi sõnul hakkavad Ühendriikide idufirmad mõtlema globaalselt alles siis, kui on saavutanud märkimisväärse edu kohalikul turul. See aga teeb nende laienemise küllaltki keeruliseks.

"Kui eestlane teeb firma, siis ta kohe mõtleb välisturule, ehitab mitme valuuta toe või mitme keele toe nullist peale, katsub tiimi palgata vastavalt, toodet ehitada vastavalt. Kui sa hakkad tegema viie inimesega, siis see on oluliselt lihtsam kui 500 inimesega," kirjeldas Tamkivi, kes on praegu tegev USA riskikapitaliettevõttes Andreessen Horowitz.

Millised on trendid idufirmade maailmas, loe tänasest Äripäevast.

Autor: Indrek Kald, Kadri Põlendik

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755