Autor: Marek Mühlberg • 5. detsember 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Andres Susi: ilma sügava andmete analüüsita tulevikus läbi ei löö

Cherry Media kaasasutaja Andres Susi esineb 12. detsembril Äripäeva seminaril "Parimad praktikad: Elektroonilise kliendiinfo kasutamine." Susi räägib oma ettekandes kliendiandmete kasutamisest Cherry.ee näitel.

Järgneb lühiintervjuu Cherry Media kaasasutaja ja tootejuhi Andres Susiga.

Kui suurt rolli mängis Cherry turuliidriks kujunemise puhul elektroonilise kliendiinfo efektiivne kasutamine?

Aus vastus on, et ei mänginud. Meie esimese kahe aasta peamine eesmärk oli pigem ekstensiivne kasv. Me küll segmenteerisime kliendigruppe ning jälgisime igasuguseid KPI-sid, kuid väga palju sai tehtud intuitiivselt. Olulisem oli leida häid pakkumisi, seega fookus oli aktiivsel müügitööl.

Meie peamine auditoorium oli ning on siiani suhteliselt hästi piiritletud - linnas elavad naisterahvad vanuses 25-45, kasvatavad 1-2 last ning on keskmise või keskmisest kõrgema sissetulekuga. Täna oleme aga järgmises etapis, kus tegeleme aktiivselt intensiivse kasvu küsimustega ja siin mängib kasutajakäitumine ning -andmed väga olulist rolli. Kui kaua võttis Cherry puhul aega sobivate lahenduste leidmine (klientidele) kõige efektiivsemate müügipakkumiste tegemiseks?

Pigem ütleks, et me pole veel päris õigele orbiidile veel jõudnudki. Big data, segmenteerimine ja käitumismudelid on väga lai valdkond, mis nõuab pidevat testimist. Mitmed asjad, mis andsid testide tulemusena häid resultaate, on juba kasutuses, kuid tööpõld on veel väga-väga lai.

Andmeid on internetiäris võimalik gigabaitide kaupa koguda, keerulisem on leida vastuseid andmeteärgastikust ja võtta vastu õigeid otsuseid. Meil alles hiljuti tekkis meeskonda täiskohaga inimene, kelle igapäevatöö on müügi- ja marketingitiimide püstitatud hüpoteesidele andmeterägastikust vastuste otsimine. Eks igasugune teadmiste ja parimate praktikate pagas tekkibki vaid ajaga. Kindel on aga see, et ilma sügava andmete analüüsita tulevikus läbi ei löö. Ja mitte ainult internetiäris.

Kas suunatud pakkumiste ja tavapakkumiste puhul on märgata suurt erinevust efektiivsuses?

Jah, tulemused võivad olla suurusjärkude võrra erinevad. Alates emaili avamisprotsendist lõpetades ostude konversioonini. Vahe on samasugune, nagu paugutada kahurist või teha üks aga korralik snaiperlask.

Vaata kava ja registreeru üritusele SIIN

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755