5. märts 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lembit Loo vastused lugejate küsimustele

Reedel, 8. märtsil kell 10:00 - 12:00 vastas lugejate küsimustele IBM Eesti müügidirektor Lembit Loo.

Lembit Loo oli enne IBMi tööle asumist TD Baltic AS’i tegevjuht. Varem on ta töötanud Eestis, USA-s, Ukrainas ja Poolas erinevates maailma ja regiooni juhtivates ettevõtetes nagu Oracle, Microsoft ja Olympic Entertainment Group. IT valdkonna kogemus on tal alates 1995. aastast.

Loe esitatud küsimuste vastuseid altpoolt:

Vastatud küsimusedPiiaIBM lõpetas eelmise majandusaasta oluliselt paremas seisus kui mõni konkurent, teeniti kasumit ning saadi hea positsioon arenevatel turgudel. Kas ettevõte motiveerib ka siinse piirkonna juhte aktsiaoptsioone pakkudes või mil viisil tehakse teile atratiivseks praegune töö?IBM pakub rahvusvaheliselt oma töötajatele motivatsioonipaketti, mille hulka kuulub ka vastav aktsiaostuprogramm.ToomasTere,soovin küsida:1. Kuidas tänane majanduskeskkond mõjutab IT sektori arengut? 2. Millised on hetkel kõige kuumemad IT valdkonna teemad meie turul?Küsimus sai eelnevalt osaliselt vastatud. Küll tuleb lisada, et tänases majanduskeskkonnas avaldavad IT sektorile jätkuvalt mõju piiratud eelarved, IT oskustega töötajate vähesus, riigiasutuste ja rahvusvaheliste ettevõtete sisene IT ressursside haldamise ja arendamise konsolideerumine.Kuumimate valdkondadena tooks välja pilveteenuste arengu, info hulga plahvatusliku kasvuga seonduvate analüütiliste lahenduste edasise arengu, IT keskkonna laienemise läbi sotsiaalvõrgustike ning erinevate nutivahendite kasutuse. Lisaks ka varem mainitud resursside efektiivsema kasutuse vajadus.LiisKus on avaliku ja erasektori peamised kitsaskohad, mida IT peaks lahendama?Tere hommikust ja tänud kõigile küsijatele.Peamised teemad, mis igapäevases kliendisuhtluses üles kerkivad on tulemuslikkuse saavutamine läbi parema ressursside juhtimise.IBM vaatab ressursside juhtimist kahe nurga alt - ühelt poolt piiratud vahendite nagu toore, raha, inimressursid ja aeg efektiivsem juhtimine ning teiselt poolt piiramatud ressursid, milleks on plahvatuslikult kasvav informatsiooni hulk paremate otsuste langetamiseks.Avalikus sektoris on tänasel päeval järjest olulisem avatus ja läbipaistvus kodanikele ja organisatsioonidele. Arendustegevused on keskendunud sellele, kuidas lahendused kasutajatele lihtsamaks muuta ning samuti integratsioon erinevate lahenduste vahel.Erasektoris on enamasti juba täiendava efektiivsuse samm läbitud, pigem pööratakse tähelepanu kuidas pakkuda olemasolevatele klientidele uusi lahendusi ja lisateenuseid ning kuidas leida uusi kliente. Peamised arendustegevused on seotud ärianalüütikaga, IT süsteemide konsolideerimisega ning pilvelahenduste kasutuselevõtuga.Mõlemale sektorile on olulised teemad informatsiooni turvalisus, andmemahtude plahvatuslik kasv ning IT oskustega inimeste vähesus.AareMul oleks teile 2 küsimust.Olete töötanud nii USA lääneliku ärikultuuriga maailmas, kui ka Ukraina ja Poola ida-euroopaliku ärikultuuriga maailmas. Kuidas Teie arvates Eesti oma ärikultuuriga siia vahele mahub?Ja teine küsimus oleks veel. IBM on paljuski liikunud vastupidiselt mainstreamile IT maailmas. Pean silmas, et IBM on justkui tavainimese mõistes jaeturult lahkunud, samas kui teised suured IT firmad on paljuski just jaeturul võistemas oma klientide arvu miljarditega (Google, Facebook, Amazon jne) või siis pidevas tehnikasõjas (Apple, Samsung jne) . Kuidas hindate IBMi turupositsiooni ja potentsiaali sellise "vana" IT ettevõttena?Piltlikult öeldes tuleb USAs pidevalt naeratada, Ukrainas on oluline seltskondlik lähenemine ja Poolas peetakse oluliseks kõlavat tiitlit nimekaardil. Eesti ärikultuur paistab silma oma asjalikkusega ning IT maailmas on positiivne meie rahvusvaheline läbilöögivõime ja oskus suurelt mõelda. Eestis ei kohta lähedaselgi määral sellist bürokraatiat nagu teistes mainitud riikides.Hindan IBMi positsiooni ja potentsiaali kui ettevõtetele ja asutustele suunatud lahenduste pakkujana väga kõrgeks, mida peegeldab ka IBMi aktsiahinna liikumine viimaste aastate jooksul. See vana, 100-aastane ettevõte on nii mõnegi investori rõõmsaks teinud.qwertyKas IBM-i bränd Eestis on kehvas seisus, et tugevdamist vajab? Mis juhtus eelmise turundusdirektoriga?IBMi bränd on väga tugev, olles näiteks Forbes andmeil tugevuselt neljas bränd maailmas. Eestis oleme ehk laiemale üldsusele siiani rohkem tuntud olnud kui laua- ja sülearvutite tootja, millega me mõni aasta juba ei tegele. Vähem teatakse meid kui serverlahenduste, tarkvara- ja konsultatsioonifirmana, millele me turundustegevus ka keskendub.Müügidirektori positsioon oli Eestis pikemat aega vaba olnud enne kui ma sellesse ametisse asusin.OliverMilleks on Eestis vaja IBM-i esindust?IBM Eesti esindus teeb alates 1992. aastast koostööd kohalike klientide ja koostööpartneritega ning esindab IBM-i tooteid, teenuseid ja kaubmärki kohalikul turul.Sektor RiigisRiigisektor on ilmselt teie suurim potentsiaalne klient. Kas usute, et suudate hangetel konkureerida olukorras, kus teie hind on konkurentide omast tegelikult kõrgem?Küsimusele on osaliselt eelnevalt vastatud. Ka riigiasutustele on lisaks hinnale oluline toodete ja teenuste kvaliteet, lahendustes kasutatud parimad rahvusvahelised kogemused ja tarnija stabiilsus ning innovaatilisus. Olulisemate kriitiliste ja mahukamate lahenduste puhul on kindlasti määravaks ka partneri võimekus võtta vastutust ja osaleda projekti edukal elluviimisel.JackSuurimad kliendid IBM-i jaoks on ilmselt riigiasutused, kes oma masinaparki aeg-ajalt uuendama peavad. Ilmselt ka akadeemia ja mõned suuremad ettevõtted. Küsime siis nii. Mis on tänane koduturu müügikäive ja milline on seatud eesmärk?Börsiettevõttena me ei saa avaldada oma tulemusi kohalike turgude lõikes. IBM eesmärkideks 2013. aastaks on tulemuslikult tegutseda järmistes valdkondades: pilveteenused, ärianalüütika, nutikad lahendused (Smarter Planet) – seda erilise fookusega kasvavatel turgudel.KarlMiks jäi töö TD Balticus nii lühikeseks?Elu toob ikka muudatusi ette. IBM müügidirektori positsioon osutus järgmiseks loogiliseks sammuks mu karjääris.KerstiMillega IBM tegeleb kui ta enam arvuteid ei tooda? Kas varsti kolib kõik pilve?Kuigi lauaarvutite ja sülearvutite äri müüdi ära on IBM jätkuvalt üks juhtivatest riistvaratootjatest maailmas – seda pigem ettevõtetele ja asutustele. Pakume servereid, andmevarunduslahendusi, andmekeskuseid ja teisi riistvaralahendusi. Riistvaralahenduste kõrval on IBM tuntud tarkvara ja konsultatsiooniteenuste pakkujana.Pilv on täna tõesti üks aktuaalsemaid ning samas ka tihti mitmeti mõistetevaks jäävaid teemasid. Maailma juhtiva pilveteenuste pakkujana töötame selles suunas, et tuua pilveteemad maa peale ning leida klientidele kõige sobivam mudel, mis vastab nende reaalsetele ärilistele vajadustele. See on meie jaoks isegi olulisem, kui arutada selle üle, millal kõik pilve kolib ja kas ta kolib.EtsKeda peate oma suurimaks konkurendiks kohalikul turul?IBM räägib hea meelega enda tegevustest ja arengutest, jättes konkurentidele võimaluse ennast ise tutvustada.zdMida tähendab IBM Eesti jaoks kohalik turg? Ainult Eestit? Kellele oma tooteid ja teenuseid pakkuda tahate ning kes on täna suurimad kliendid? Miks peaks teid eelistama odavamatele ja sugugi mitte halvematele alternatiividele?IBM Eesti jaoks on Eesti tõepoolest kohalik turg. Struktuuriliselt kuulume Baltikumi ning Poola kaudu IBM Kesk- ja Ida-Euroopa (CEE) organisatsiooni.IBM tooted ja teenused on suunatud peamiselt suurtele ja keskmistele ettevõtetele ning organisatsioonidele. Kliendid, kes on otsustanud IBM kasuks on kindlasti arvesse võtnud lisaks ostuhinnale kogu pakutavat väärtust, lahenduste kvaliteeti ning investeeringust saadavat kasu.

Autor: Lembit Loo

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755