Autor: Indrek Kald • 3. veebruar 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Idufirmad õpetavad Tartus tudengeid

Tänasest 9. veebruarini kohtuvad Tartu ülikooli ettevõtluskursusel "Student Startup Camp" Eesti kõrgkoolide IT-, äri-, turundus- ja disainivaldkonna tudengid.

Kursusel arendavad tudengimeeskonnad nädala jooksul ettevõtjate juhendamisel tehnoloogialahenduste prototüüpe ja seeläbi süvendavad oma teadmisi iduettevõtte loomisest. Kaasatud on inimesed Fraktalist, Fortumost, Zeroturnaroundist ja Vitalfieldsist, samuti jagab tudengeile kogemusi Microsoft Garage'i innovatsioonijuht Ben Gilbert USAst.

"Ettevõtluskursus on esimene omataoline üritus, kus tudengid loovad ja arendavad nädala jooksul mentorite juhendamisel oma tehnoloogilisest ideest iduettevõtte äriplaani ja toote prototüübi," rääkis Tartu ülikooli tarkvaratehnika professor Marlon Dumas pressiteates.

Tema sõnul peitub kursuse edumeelsus ülesehituses. "Toimub väga intensiivne meeskonnatöö, millele uusi ideid ja mõtteid arenguteks annavad nii oskusteavet jagavad ettekandjad kui ka personaalsed mentorid."

Vaheldumisi praktilise töö ning üks-ühele mentorlusega toimuvad nädala jooksul seminarid, kus käsitletakse erinevaid teemasid prototüüpimise vahenditest kasutajakeskse disaini, turunduse ning esinemisoskuse lihvimiseni.

Teiste seas astuvad üles Mooncascade, Garage48 ja MobileMonday kaasasutaja Priit Salumaa, SmartCapi tegevdirektor Seppo Sneck ning Startup Wise Guysi looja Elise Sass.

"Eesmärk pole selle nädala sees niivõrd ettevõtted valmis vorpida, kui anda osalejatele vajalik praktiline kogemus ja enesekindlus, et edaspidi isetegemise võimalusi näha, hinnata ja ära kasutada," sõnas Krists Avots, ürituse kaaskorraldaja ja Garage48 tegevjuht.

"Uue äri alustamine on alati riskantne, kuid kursusel õpetatav säästliku ja paindliku ettevõtluse metodoloogia annab iduettevõttele eelise, sest pikale planeerimisele eelistatud tsükliline arendusmeetod vähendab võimalust, et kulutatakse palju aega ja raha toomaks turule toodet, mille eest keegi tegelikult nõus maksma ei ole," märkis ta.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755