5. veebruar 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Pabermeedia ettevõtete kasumlikkus langeb

EY läbi viidud meedia ja meelelahutusettevõtete enesekindluse uuringust selgub, et aastatel 2009-2013 olid maailmas kõige kehvemad kasumlikkuse näitajad trükimeedia valdkonnas (keskmiselt 2% EBITDA kasumlikkus), samas kui kaabeltelevisiooni operaatorite ja online meedia sektori ettevõtete võrreldav kasumlikkus oli vastavalt 38% ja 22%.

„On tähelepanuväärne, et interaktiivne ja trükimeedia erinesid oma kasumlikkuse näitajatelt isegi üle kümne korra,“ sõnas EY tehingutenõustamise osakonna juhtivkonsultant Monika Kallas. „See on peamiselt seotud interaktiivse meedia osakaalu suurenemisega, mis tõi selles valdkonnas kaasa suurema vaataja- ja lugejaskonna ja seeläbi ka suuremad reklaami- ja võimalikud tellimistulud.”

Peamiste kasvu kiirendavate märsõnadena tõid uuringule vastanud ettevõtjad välja: üha kiireneva digitaliseerimise ja fookuse online reklaamikuludele, aga ka sektori ettevõtete liikumise arenevatele turgudele, kus potentsiaalselt saavutatavad kasvumäärad on kõrgemad.

„Vaatamata üldiselt tagasihoidlikele kasvuväljavaadetele traditsioonilises meediasektoris on meediaettevõtete juhtkonnad siiski tuleviku suhtes optimistlikud,“ rääkis Monika Kallas. ”Kolmandik uuringule vastanud juhtidest lubab keskenduda ka sisemiste protsesside efektiivsuse suurendamisele ning saavutada nii sisemine kulude kokkuhoid. Ligi 60% kavatseb keskenduda peamiselt orgaanilisele kasvule põhiturgudel ning pea pooled kaaluvad otseselt mitte põhitegevusega seotud (non-core) divisjonide võimalikku müüki.”

Olulise aspektina tõi üle 60% küsitletutest välja ka selle, et püütakse keskenduda võõrkapitali osakaalu vähendamisele ettevõtte kapitali struktuuris ning panna rohkem rõhku omanikutulu jagamisele.

Monika Kallase hinnangul iseloomustavad sarnased trendid meedia- ja meelelahutusmaastikku kogu maailmas ka järgmise 12 kuu jooksul. „Selle valdkonna ettevõtted on mõnes mõttes kõige suuremas sõltuvuses tarbija käitumisharjumusest ning suurenev online teenuste osakaal, tarbijate teadlikkus ning mugavus sunnivad paratamatult ka kõige traditsioonilisemaid ettevõtteid leidma võimalikke täiendavaid väljundeid ning mõtlema tuleviku peale väljaspool „kasti“,“ selgitas Kallas.

Autor: Kristi Malmberg, aripaev .ee

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755