Autor: Alyona Stadnik • 12. veebruar 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fortumo: sihime igal pool turuliidreid

Viimastel aastatel mitmesse riiki laienenud Fortumo järgib põhimõtet, et kõigepealt tuleb saada leping turuliidriga, siis tulevad ka väiksemad ettevõtted kaasa. Eesmärk on vallutada terve maailm ning sellel aastal on fookus Aafrikal ja Aasial. 

„Singapuri ettevõte SingTel on sealsel turul juhtiv operaator, neil on kohalikul turul 3,2 miljonit kasutajat,“ rääkis mobiilimakseid pakkuva Fortumo kommunikatsioonijuht Mattias Liivak. „Igal turul, kuhu siseneme, me üritame saada suuremat tükki, sest kui saad lepingu turuliidriga, siis väiksemad ettevõtted tulevad ka järgi. Seega kui suurema ettevõttega on leping olemas, siis on lihtsam väiksematega sõlmida."

Ettevõte teatas täna, et laienes Singapuri turule, sõlmides lepingu kohaliku juhtiva mobiiloperaatoriga SingTel.

Samas Singapuri leping ei ole kõige suurem. „Kui võrrelda Singapuri lepingut India või Hiinaga, siis on see kordades väiksem. Need ei ole võrreldavad,“ lausus Liivak. Ta lisas, et Singapuri turu puhul on huvitav see, et kui ettevõte osutab juba teenust Indias, siis Singapuris on palju elanikke pärit just sealt. „Meie esimesed kliendid Singapuris on pärit Indiast,“ sõnas ta. „See on kahe välisriigi rakenduse kokkuviimine.“

Liivaku sõnul Singapuris teatakse juba nende nime. „Siin jääb pigem läbirääkimiste küsimus, mis saab lepingusse kirja, et kõik oleks sellega rahul,“ sõnas ta. Kui kaua läbirääkimised kestsid, ei osanud Liivak öelda, sest ei osalenud nendel, kuid märkis et mõned korrad on pidanud Fortumo esindajad kohapeal käima. Kontorit Singapuris ei ole plaan avada, sest kontorid on olemas Indias ja Hiinas ning teenus on skaleeritav ja ei vaja ka inimest kohepeal. „Kõige tähtsam on tehniline lahendus ja leping,“ märkis Liivak.

Fortumo eesmärk on saada igas riigis 100% katvust, mis tähendab seda, et nad tahavad lepinguid kõikide mobiiloperaatoritega. Samuti on eesmärk vallutada kogu maailm. „Riikide osas ei ole mingit piire. Kui vaadata nimekirja riikidest, kus me teenust juba pakume, siis enamik Euroopa, Põhja- ja Lõuna-Ameerikast on kaetud,“ rääkis Liivak. „Aasia ja suurem osa Aafrikast on katmata, selle aasta fookus on nendel turgudel.“ 

Liivaku sõnul kui vaadata statistikat, siis uusi nutitelefone läheb praegu kõige rohkem India ja Aafrika turule. „Aasia piirkonnas kulutatakse mobiilmaksetele rohkem kui eurooplased ja ameeriklased ning seal on väike hulk krediitkaardi omanikke, seega see on hea pinnas meie jaoks,“ selgitas Liivak. 

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755