3. märts 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Avalikustame aastaaruande kodulehel

Äriühingutele tuleks muuta kohustuslikuks majandusaasta aastaaruannete esitamine ettevõtte kodulehel, paneb ette Masskampaaniad neti tegevjuht Siim Kaevats.

Aruannete avalikustamine kodulehel muudaks meie ettevõtluskeskkonda ausamaks ja läbipaistvamaks ning koostööpartneri valiku kiiremaks ja lihtsamaks. See lisaks kindlust, et tegu on usaldusväärse partneriga. Nii nagu meil on sõnavabadus, peaks olema ka vabadus eelnevalt hõlpsasti teada saada, kellega koostööd alustatakse.

Informatiivne ja korrektselt vormistatud aruanne jätab ettevõttest esindusliku mulje. Seal peaks olema esitatud kõige olulisem info antud perioodi ja võrdlusandmete kohta. Avalikud ja alati kättesaadavad aruanded annavad nii klientidele, partneritele kui avalikkusele vajaliku ülevaate, kuidas ettevõttel tegelikult läheb. Kuna korrektne aruanne loob lisandväärtust, muutuks nende esitamine populaarseks ja võistlevaks tegevuseks. See motiveeriks ettevõtjaid nende sisu ja vormi osas rohkem pingutama, et avaldada muljet nii senistele kui uutele klientidele.

Probleem juba aastaid Juba aastaid on Eestis probleemiks majandusaasta aruannete tähtajaks esitamata jätmine. Ligi pool aruandekohuslastest ei esita seda õigeks ajaks. Põhjusi on peamiselt kolm. Esiteks tahetakse sihilikult ettevõtte tegelikku majandusseisu varjata, mille põhjuseid võib omakorda olla erinevaid - alates kartellikokkulepetest kuni maksupettusteni. Teiseks võidakse soovida edasi lükata ettevõtte likvideerimist või pankroti algatamist, mis loob võimaluse varade kantimiseks. Kolmandaks põhjuseks on lihtsakoeline laiskus, sest aruande esitamata jätmine ei too kaasa karistust.

Kasu muudab populaarseksPraegu on aruande esitamine ebapopulaarne ja pigem tülikas kohustus, mida ligi pooled ettevõtetest ei täida korrektselt. Kui aga ettevõtjad aduvad, et aruande õigeaegne esitamine koos selle avalikustamisega oma veebilehel annab neile konkurentsieelise, siis see suhtumine kindlasti muutuks. Ühtlasi on informatiivne majandusaruanne neile ka täiendavaks turunduskanaliks, mille tõttu uued potentsiaalsed kliendid ja koostööpartnerid eelistaksid ja valiksid just neid.

Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, EMT, Raidla Lejins & Norcousi, Saku Õlletehase, Tallinna Vee ja Äripäeva arvamuskonkursi „Edukas Eesti“ raames.

Autor: Peep Talimaa, Siim Kaevats

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755