Autor: Raigo Neudorf • 26. märts 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Targo Tennisberg: liigne kiirustamine viib platvormilõksu

Nortali tarkvaraarhitekt Targo Tennisberg tõdes eile toimunud Äripäeva strateegilise IT juhtimise seminaril, et liigne kiirustamine, vähene kommunikatsioon ja usaldamatus võivad viia ettevõtte n-ö platvormilõksu.

Tennisberg esines seminaril ettekandega „Platvormilõks ja pääsetee“, kus selgitas, et ettevõte on langenud platvormilõksu, kui tal on kasutusel süsteem, mis on muutunud mittehallatavaks ning mille muudatuste tegemine nõuab palju aega.

„Seetõttu võime sattuda olukorda, kus kõik edasised täiendused võtavad erakordselt palju aega ja nõuavad spetsiifilisi inimesi. See kõik tähendab aga täiendavaid kulutusi,“ selgitas Nortali tarkvaraarhitekt. Põhjused, miks sellisesse olukorda satutakse, on tema sõnul erinevad.Tennisbergi hinnangul soovib iga programmeerija kirjutada tarkvarakoodi nii, et ka pärast teda selle koodiga tööd saab jätkata ning et koodile on võimalik ka 5 aasta pärast täiendusi teha.„Iga programmeerija tahaks kirjutada kokku hea asja. Aga reaalsuses juhtub, et igal spetsialistil on projektijuht, kes soovib asja natuke varem valmis saada,“ sõnas Tennisberg.Samas ei tahaks Tennisberg uskuda, et arendajad püüavad kliendi meelega platvormilõksu meelitada. „Ma olen 18 aastat töötanud IT valdkonnas, aga ma pole kunagi kohanud sellist lähenemist. Tegelikkus on, et igapäevaselt põrkame kokku hoopis raha ja aja kokkuhoiuga.“Tennisbergi sõnul saab platvormilõksu sattumist ka vältida.  Üheks selliseks võimaluseks on regulaarne hooldus. „Mida suurem on kliendipoolne arusaam, mis tarkvaras toimub, seda parem.  Rakendada võiks ka lühemaid kommunikatsiooniahelaid. Näiteks avaliku sektori projektides on kasutaja ja spetsialisti vahel on 4-5 inimest, kes isoleerivad probleemi,“ märkis Tennisberg.Ta lisas, et lõkse aitaks vältida suurem usaldus ja parem kommunikatsiooni arendaja ja kliendi vahel, samuti valmisolek pikemaajaliseks koostööks.Tallinnas toimus eile Äripäeva ITuudiste teemaveebi seminar "PARIMAD PRAKTIKAD: Kuidas juhtida IT arendusprojekte strateegiliselt ja kasumlikult?"

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755