28. märts 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

H&M tungib jõuliselt veebi

Euroopa suuruselt teine rõivajaekaupmees, Eestiski esindatud Hennes & Mauritz teatas eile analüütikute ootusest väiksemast kvartalikasumist. Aktsia reageeris online-investeeringute kasvule langusega.

Eile pärast tulemuste avalikustamist langes H&Mi aktsia hind Stockholmi börsil 4% -14,30 Rootsi kroonilt 275,60 kroonile. Tegemist on suurima päevasisese langusega alates 2012. aasta septembrist.

"Tegevuskulud kasvasid rohkem, kui keegi oleks oodanud," ütles Societe Generale'i analüütik Anne Critchloe, kelle hinnangul tunduvad kulutused ebaproportsionaalselt suured just esimeses kvartalis ega oma pikas perspektiivis nõnda suurt mõju.

Laienemine jätkub. Kulude kasv tuli investeeringute tõttu online-müügikanalisse. Nimelt avati alles kaks nädalat tagasi online-pood Prantsusmaal. Veel selle aasta sügiseks loodetakse internetipõhised müügikanalid avada Hispaanias ja Itaalias. Hiina plaanitakse liita aasta lõpuks.

Investeerimine online-müüki toob ettevõtte teatel võrreldes mullusega kaasa suuremad kulud. Bloombergi hinnangul tugevdab see oluliselt konkurentsi selliste online-jaemüüjatega nagu Asos ja brittide Primark.

Kulud veebile, infotehnoloogiale ja uutele kontseptsioonidele mõjutavad selle aasta tulemusi võrreldes mullusega veel 600-800 miljoni krooni ulatuses, ütles H&Mi investorsuhete juht Nils Vinge.

Sanford C. Bernsteini analüütiku Jamie Merrimani sõnul valmistasid kvartali tulemused pettumuse. "Kuigi osaliselt on see tingitud pikaajalistest investeeringutest, usume, et see viitab samuti nõrkadele müügitulemustele," tõdes ta.

Konkurents läheb karmimaks. H&Mi jaoks peavad analüütikud tülikaks, et järjest suuremat konkurentsi pakub TK Maxxi omanik TJX, mis teatas läinud kuul, et näeb Euroopas potentsiaali 875 kauplusele. Seda on kaks korda enam kui firmal praegu.

"Praegu on seis karmim kui aasta tagasi ja on veelgi karmim aasta pärast tänast," tunnistas H&Mi tegevjuht Karl-Johan Persson. "Aga oleme oma positsiooni tugevdanud ja jätkame turuosa võtmist, mistõttu oleme enesekindlad."

Eile teatas muu hulgas COSi ja Monki brände omav H&M, et veel tänavu plaanitakse avada 375 uut poodi. Firma puhaskasum kasvas aastaga 7,8%, 2,65 miljardile Rootsi kroonile. Bloombergi küsitletud analüütikud ootasid 2,89 miljardi Rootsi kroonist kvartalikasumit.

Netomüük tõusis esimeses kvartalis kohalikus vääringuis 12%, ulatudes 32 miljardile Rootsi kroonile. Eesti kolme kaupluse müügikäive oli esimeses kvartalis 41 miljonit krooni, täpselt sama palju kui Serbias. Ligi 34 miljoni krooniga jäävad Eestile alla vaid Läti ja 26 miljoniga Leedu.

Veel tänavu on ettevõte lubanud avada poed Austraalias, Filipiinidel ja Indias. Aasta hiljem näeb kvartaliaruanne ette laienemist Peruusse ja Lõuna-Aafrikasse.

Seoses investeeringutega uutesse kaubanduspindadesse teatas läinud nädalal ka maailma suurim rõivamüügikett Inditex viie aasta aeglaseimast kasumi kasvust. Kolmandiku oma tuludest Zara kontseptsioonilt teenival ettevõttel on pea kaks korda enam poode kui H&Mil. Viimane teenib üle 90% oma poodidelt, samal ajal kui vaid kolmandik Inditexi kauplustest on Zara poed.

Mis on mis?

Hennes & MauritzAsutatud 1947. aastal Rootsis2014. aasta esimeses kvartalis avati 60 uut poodiKokku ollakse 3192 poega 53 turul2014. aastal plaanitakse avada 375 uut poodiEnim kasvavad turud on Hiina ja USAEestis on ettevõttel kolm poodi: Postimajas, Rocca al Mare keskuses ja Kristiine keskuses

Autor: Juhan Lang, Ave Lepik

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755