Autor: Romet Kreek • 4. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Amazon võitleb Apple'i vastu tulega

Amazon tuli kolmapäeval välja kasvava konkurentsiga kodumeelelahutuse turule 99dollarilise Fire TV video- ja mänguseadmega, lootes pikaajaliselt suurendada oma internetijaeäri.

See seade tõmbab sisu Netflixist, Hulust ja teistest videoteenuste osutajatelt sarnaselt Apple TV või Google Cromecastile, vahendab Reuters. Amazon müüb ka eraldi mängude mängimiseks sobivat seadet 39,99 dollariga.

Amazon loodab sel teel hüpata hinnaguliselt 70 miljardi dollarilisele TV reklaamiturule.

"Nad lõid tooted, mida me ei vaja," ütles Wedbushi analüütik Michael Pachter.

Strategy Analyticsi prognoosi kohaselt võistleb Fire TV turul, mis peaks tänavu kasvama 24%.

Kui Fire TV võtab hoo üles, siis aitab see muuta teed, kuidas ostlejad ostavad interneti vahendusel. Fire TV vaataja võib lõpuks osta toodet otse reklaamist, arvavad analüütikud, kui Amazoni multimeedia ja internetijaeäri integreeruvad edasi.

"Ettevõte tahab, et te lõpuks saaksite osta asju eluruumist lahkumata," ütles Forrester Researchi analüütik James McQuivey.

Amazoni suurim senine edu Kindle e-luger õnnestus, kuna oli varajane tühjale turule siseneja. Fire TV osas on ta aga hiline ärkaja kahel turul, kus konkurendid on löönud juba aastaid lahinguid – mängud ja kogumeelelahutus.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755