Autor: Indrek Kald • 22. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fortumo: tasulised äpid on surnud

Tasulised äpid on surnud, ütles mobiilimakseid pakkuva Eesti tarkvarafirma Fortumo müügijuht Tarvo Topolev Äripäeva konverentsil.

Tasulised äpid töötavad tema sõnul enim hariduse, produktiivsuse ja navigeerimise vallas. Ainukesed mängud, kus tasulised versioonid töötavad, on suunatud lastele, kus vanemad ei soovi näha mitmetuhandelisi arveid. Nad ostavad mängu ära ja rohkem seal sees raha ei küsita, märkis ta.

"Ma ei soovita teil hakata arendama tasulist äppi, sest keegi ei taha osta põrsast kotis," sõnas ta. Tehke kindlasti selline, mille sees saab hiljem raha küsida (freemium), lisas Topolev. Sel juhul on tema sõnul potentsiaalselt suurem teenimisvõimalus kui fikseeritud hinnaga rakendustega.

Miinusena on seal kõige keerulisem toimivat lahendust välja mõelda, lisaks vajab see pidevat analüüsi ja parendamist.

"Mängu peab saama mängida ka ilma makseteta, samas peab olema võimalus hardcore-mängijatel maksta nii palju kui võimalik," lisas ta. 50% freemium-mängude käibest tuleb 0,15% kasutajailt.

Maksed ei tohi Topolevi sõnul mängu segada – kui kogu fookus on raha teenimisel, siis kasutajad kaovad ära.

Tema sõnul tuleb äppi luues arvestada, et kõik ei räägi inglise keelt. "Kindlasti tuleks rakendus tõlkida hiina, hispaania, hindi, araabia, portugali keelde – see katab ära enamiku Ladina-Ameerikast, Lähis-Idast ja Aasiast. Muudes maailma piirkondades on inglise keele oskus parem," selgitas Topolev.

Kui teil on mingi rakendus, mida kasutab väga palju inimesi, siis vaadake, et see oleks lihtne ega võtaks väga palju ressurssi. "Arenevates riikides on inimestel väga nõrgad telefonid ja ligipääs internetile piiratud. Mängu edukust mõjutab selle suurus ja mängitavus madalama otsa seadmetel," selgitas ta.

Oluline on ka hinnastamine, näiteks USAs pole Topolevi sõnul inimestel vahet, kas teenus või toode maksab kümme senti või dollari, sellel on sisuliselt sama väärtus. Teisalt näiteks Hiinas ei saa müüa äppi kahe dollariga, sest sellel summal on oluliselt teine tähendus.

Tere tulemast maailma, kus üks mobiilirakendus on rohkem väärt kui kaks Eesti riigieelarvet, viitas ta sõnumsideäpi Whatsapp 19 miljardi dollarini ulatunud mullusele müügitehingule.

2007. aastal loodud Fortumo alustas 2007. aastal ning pakub mobiilimakseid 80 riigis. Topolev töötab enda sõnul paar kuud Eestis ja paar kuud ettevõtte San Francisco kontoris. Lisaks on firmal esindus ka Pekingis ja New Delhis.

Äripäeva teemaveebi ituudised.ee korraldatud tänane üritus "APP-konverents: mobiilse äri parimad praktikad" vaatleb mobiilse äri trende. Konverentsil esinevad Fraktali juht Tõnu Runnel, Taxify juht Markus Villig, Swedbanki e-kanalite juht Arno Pae, Net Group tarkvaralahenduste arhitekt Mait Poska, Mobi Labi juht Veiko Raime, Trinidad Consultingu juhatuse liige Hegle Sarapuu, Fortumo müügijuht Tarvo Topolev, Fleepi juht Henn Ruukel, Applaudi juht Joonas Trussmann.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755