Autor: Kadrin Karner • 18. juuni 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Riigi iseteeninduskeskkondade arendus muutub lihtsamaks

Valmisid põhimõtted ja prototüüp, mis aitavad avalike teenuste osutajatel luua kliendikeskseid ja mugavaid iseteeninduskeskkondi.

„Valminud raamistik sobib nii avalikule kui ka erasektorile ja lähtub sellest, et uued loodavad keskkonnad oleksid klientidele lihtsalt mõistetavad ja head kasutada,“ ütles infoühiskonna teenuste arendamise osakonna juhataja Janek Rozov. „Selleks viisime seitsmes organisatsioonis läbi pilootprojektid, kus reaalsete juhtumite, vajaduste ja lahenduste baasil kirjeldasime parimad praktikad, millele teised saavad nüüd tugineda.“

„Täna on riigis olukord, kus pea igal e-keskkonnal on erinev kasutusloogika ja ülesehitus. Kuna uued e-keskkonnad on edaspidi sarnase ülesehitusega, siis muutub nii nende kasutamine kui arendamine senisest lihtsamaks,“ lisas raamistiku väljatöötaja, Trinidad Consultingu kasutatavuse suuna juht Hegle Sarapuu.

Raamistikus kirjeldatakse muuhulgas iseteeninduskeskkonna põhimõtteid, info-, süsteemi ja funktsionaalsuse arhitektuuri, juhiseid iseteeninduskeskkonna arendamiseks ja kasutatavuse nõudeid. Projekti raames loodi ka iseteeninduskeskkonna kasutajaliidese prototüüp ja näidisdisain.

Mida rohkem organisatsioone neid põhimõtteid oma teeninduskeskkondade arendamisel aluseks võtab, seda enam keskkondi on tulevikus kasutajatele lihtsad ja arusaadavad, kuna ka nende ülesehitus on sarnane.

Projektis osalesid Maksu- ja Tolliamet, Statistikaamet, Sotsiaalkindlustusamet, Riigi Infosüsteemide Amet, Maanteeamet, Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskus ja Sotsiaalministeerium.

Projekti korraldas Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium Euroopa Liidu struktuurivahendite programmi „Eelduste loomine avalike teenuste kvaliteedi tõstmiseks IKT vahendite abil” raames. Raamistik valmis koostöös kasutajakogemuse disaini ja ärianalüüsi ettevõttega Trinidad Consulting.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755