30. juuni 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Blogi: viis asja, mida hea testijuht teeb

Testijuht on see, kes tagab testimisteemalise informatsiooni liikumise testimeskonnale ehk sissepoole ja kogu ülejäänud projektimeeskonnale ehk väljapoole. Aga mis on need tegevused, mida iga hea testjuht teeb või kindlasti tegema peaks?

Just sellest kirjutab ASA Quality Services blogis ASA Kvaliteedi akadeemia juht Maili Markvardt:

1. Testijuht vaatab üle projektiplaani, ajakava ja ulatuse ning vastavalt sellele planeerib testija(te) tööd, et testimiste plaan oleks realistlik ja piisavas mahus testijaid oleks töödesse kaasatud, ning olukorra muutudes (nt mõni arendus valmib hiljem) tõstatab vajaduse plaanide muutmiseks. Nii on võimalik õigel ajal kaasata lisatestijaid või muuta testimise lõpetamise tähtaega.

2. Testijuht loob vigade halduses korra. Ta kommunikeerib ja rõhutab vigu ja probleeme, mis takistavad testimist ja seetõttu tuleks lahendada esmajärjekorras. Samuti aitab eristada väheolulisi probleeme ja välja selgitada workarounde, kui viga ei saa parandada. Sellega aitab testijuht fokuseerida nii testijate kui ka arendusmeeskonna tööd, hoides tähelepanu olulisel.

3. Testijuht planeerib kordustestid. Üldteada on asjaolu, et pärast vigade parandamist tuleb teste korrata. „Väikeseks“ probleemiks selle juures on, et vigu ei tea me kunagi enne testimist ette, mistõttu ei saa me ka kordustesti plaani väga täpselt proaktiivselt koostada. Vigade ilmnemisel planeerib testijuht kordustestid ja regressioonitestid ning nende ulatuse, kuid pahatihti ka testimise katkestamise. See osutub vajalikuks juhul, kui ilmnevad vead või testkeskkonna puudujäägid, mille parandamise järgselt eelmised testitulemused enam väärtust ei oma (ehk testimise jätkamine on ajaraisk).

4. Testijuht on alati valmis kommunikeerima (ja teeb seda ka perioodiliselt), milline on testimise progress, kui palju aega planeeritud testimisele veel kulub, kas plaane tuleb muuta, kui „hea“ on testitav tarkvara, missugused on suuremad vead ning mis hakkab juhtuma (äriliselt, kasutajate jaoks), kui üht või teist viga ei parandata. Kuna üldjuhul tunnevad testijad süsteemi kõige paremini (sest nad on testimise käigus saanud väga põhjaliku kasutajakogemuse), siis on testijuhile see informatsioon tihti kõige lähemal.

5. Hea testijuht on lõppkasutajast testija kõige suurem sõber, kes vajadusel õpetab, kuidas testijad mõtlevad ja vigu raporteerivad, nii et olulised kontrollid saaksid tehtud ja paadunud IT inimesed saaksid ka aru, miks kasutaja ütleb: „See ei tööta.“ Kuna kasutajatestijad leiavad tihti olulisi ärilisi vigu, siis on nende tagasiside liiga väärtuslik, et see tõlkes kaduma läheks. Oma võimaluste piires on testijuht ka lõppkasutajast testijate motiveerija, kuna need on mingis mõttes tema tiimi liikmed.

Nüüd mõtleb hea lugeja kindlasti, et alati ei ole ju otstarbekas ja võimalik eraldi testijuhti (või isegi mitut) palgata?! Lohutuseks võin öelda, et testijuhi rolli võib täita ükskõik kes projektimeeskonnast, aga... pea-asi, et selle rolli täitjal oleks nende ülesannete jaoks piisavalt aega ja teadmisi! Väikestes projektimeeskondades on täiesti tavaline, et testijuhi ülesandeid täidab projektijuht, testija või analüütik. Suurema projekti juhul ei mängi see välja, kuna teiste rollide esindajatel ei ole nii palju aega, tahtmist ega ka testimisalaseid kogemusi, et testimine „korras hoida“. 

Spetsiaalse (dedicated) testijuhi puhul tuleb kasuks nn teine vaatepunkt, kuna testijuht märkab kõrvalseisjana tihti riske ja küsib küsimusi, mida teised rollid ei märka või peavad ekslikult enesestmõistetavaks. Nii on testijuht ka hea nõuandja projektijuhile (nt projektiplaanist ununes välja testkeskkondade ettevalmistamine) või analüütikule ("kasutajad kurtsid testimise ajal, et tegelikult nad sisestavad andmeid teises järjekorras märkmepaberi pealt, kuna kliendilt saadud andmed on ebatäpsed").

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755