Elisa võrgujuht Andrus Kaarelsoni sõnul vähendab kõrgkvaliteetne HD-funktsioon märgatavalt taustamüra, mis omakorda tagab kliendile selge ning kvaliteetse kõne tegemise võimaluse ka keerulisemates olukordades. „Kliendil ongi kõige lihtsam märgata HD-kõne ja tavakõne erinevust müra- ja kärarikastes paikades, milleks võib olla linnaliiklus, vabaõhuüritused, koosviibimised või siis ehitusplatsid,“ ütles Andrus Kaarelson.
HD-kõne (AMR WideBand) saavutatakse tänu suurema sagedusvälja kasutamisele. Kui tavapäraselt kasutatav sagedusväli jääb vahemikku 300-3400 hertsi, siis HD-kõne puhul on välja ulatus üle kahe korra suurem ehk 50-7000 hertsi. „Tavakasutajale ei pruugi sagedusväljad ja hertsid midagi tähendada, kuid see-eest on parem kvaliteet koheselt kõrvaga kuuldav. Lisaks rõõmustavad kindlasti ka telefonikonverentse pidavad kliendid, kes kasutavad pikkadeks telefonivestlusteks valjuhääldit – taustamüra puudumine muudab konverentskõned neile oluliselt lihtsamini jälgtavaks ja kvaliteetsemaks," märkis Andrus Kaarelson.
Kõlaliselt selgemaid ja kvaliteetsemaid kõnesid saavad nautida kõik Elisa era-, äri- ja kõnekaardi kliendid, kes omavad 3G võimekusega nutitelefone. Teine tingimus HD-funktsiooni käivitumiseks on see, et kõne ajal kasutavad 3G võrku mõlemad osapooled.
Kasutaja seisukohalt on kõik äärmiselt mugav. HD-kõnele üleminemiseks ei ole tarvis kliendil telefoni ümber seadistada ega tasuda ka lisatasusid. Uus tehnoloogia võimaldab kliendil ka väga mürarikkas kohas nüüd kvaliteetselt suhelda.