Autor: Meelika Sander-Sõrmus • 12. jaanuar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lapsed panevad iseehitatud ja -programmeeritud LEGO-robotid mänguplatsil proovile

Tartu ülikooli eestvedamisel toimub 17. jaanuaril Tallinnas energia avastuskeskuses sellel hooajal maailmas enam kui 265 000 last ühendav robootikavõistlus FIRST LEGO League. 9-16 aastased lapsed ja noored näitavad oma programmeerimisoskusi robotimängus, robotidisainis ning tutvustavad oma projektides innovatiivseid lahendusi, mis aitavad paremini õppida.

21. sajandi üheks oluliseks märksõnaks on laste võimalikult varajane STEM oskuste arendamine. „STEM oskused hõlmavad endasse nii teaduse ja tehnoloogia mõistmist, insenerioskusi kui ka matemaatilist mõtlemist. Nende oskuste arendamine laste seas on üks prioriteetseid arengusuundi, mis tõstab Eesti konkurentsivõimet. Nende oskuste populariseerimine ongi kõik ühendatud lastele mõeldud rahvusvahelisesse robootikahooaega FIRST LEGO League,“ rääkis FIRST LEGO League poolfinaalide koordinaator, MTÜ Robootika esindaja Janika Leoste.

FIRST LEGO League (FLL) üks põhiväärtustest rõhutab, et võidust olulisem on uute teadmiste saamine. „Võistluseks valmistumine on mitme kuu pikkune meeskondlik protsess, kus juhendajad küll toetavad, aga lapsed teevad ise kogu too. „Meil on lõbus“ on olulisim põhiväärtus, mida näeb ka võistluspäeval,“ selgitas Leoste, lisades, et parimate väljaselgitamisel hindab žürii suuresti ka seda, kas meeskond lähtub oma tegevuses koostööd rõhutavatest FLL põhiväärtustest.

Eestis toimub 9-16 aastastele lastele suunatud FIRST LEGO Leage võistlus juba kolmandat hooaega ning sellel hooajal on rekordiliselt osalemas ligi 500 koolinoort 68 meeskonnana. Võisteldakse robotimängus, robotidisainis, innovatiivseid õppelahendusi kirjeldavates projektides, samal ajal õppides ka koostööd.

„Üks interaktiivsemaid osi on robotimäng robotimänguplatsil. Võistlevad lapsed on võistluse eel üle kahe kuu tegelenud robotitele programmide kirjutamise ja robotiehitusega. Mäng kestab 2,5 minutit ja selle aja jooksul peab meeskond oma autonoomse robotiga lahendama ära niipalju ülesandeid kui jõuab,“ ütles Leoste. Sellist robotimängu robotiplatsil mängib sel hooajal 265 000 last üle maailma 80 riigist.

Kõik robootikahuvilised on teretulnud osalema. Vaata täpsemat ajakava sündmuse kodulehelt: www.robootika.ee/fll.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755