Autor: Kadri Põlendik • 27. jaanuar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

TransferWise'i investor: õppisin oma vigadest

Kolm aastat tagasi TransferWise'ist kuulnud Ben Horowitz otsustas toona jätta idufirmasse investeerimata ja kahetseb siiani oma otsust.

„Kolm aastat tagasi tegin investeerimisotsuse, mida olen siiamaani kahetsenud,“ kirjutas Horowitz oma blogis. „Minu sõber Sten Tamkivi rääkis mulle suurepärasest uuest ettevõttest, mille asutas tema kunagine Skype'i kolleeg, Taavet Hinrikus. Loomulikult võtsin Taavetiga ühendust, et kuulda tema müügikõnet,“ meenutas Horowitz.

Ta kirjeldas, kuidas TransferWise'i äriidee on ajendatud isiklikust vajadusest, kui idufirma asutajad pidid tegema ülekandeid eurodest naeltesse ja vastupidi ning otsustasid pankade asemel kasutada teineteise abi. Pankade vahendustasusid vältides sündiski TransferWise'i idee. Horowitzi hinnangul soodustasid probleemi lahendamist nii Kristo Käärmanni kogemused finantssektoris kui ka Hinrikuse kokkupuude arvutitevahelise tarkvara ehitamisega.

„Ühest küljest oli TransferWise täpselt selline asi, millesse me tahaksime investeerida: kaks suurepärast asutajat, kes olid avastanud olulise probleemi, mida nad olid ülimalt pädevad lahendama. Teisest küljest asusid nad Londonis ja ma ei näinud, kuidas leida aega, et aidata neil üles ehitada ettevõtet, olles ise teispool maakera, nii et loobusin investeeringust. Valisin vale külje,“ tunnistas Horowitz.

Kümme korda parem

Ta tunnustas Käärmanni-Hinrikust, et pärast seda jätkasid nad eduka ettevõtte ülesehitamist nii nagu ehitati kunagi Skype'i. Ta kirjeldas, kuidas võrgustikku ehitati piisavalt keskseid komponente, et see töötaks sujuvalt ja kasutajasõbralikult. Käärmanni pangandusteadmised aitasid võrgustikku täiustada, et valuutavahetus hakkaks kiiresti tööle.

„Uute toodete rahastamisel on hea rusikareegel see, et uus toode peab olema vähemalt 10 korda parem kui vana moodus sama asja tegemiseks, muidu jäävad kliendid selle juurde, mis neil on. Seda on lihtne mõista, kuid raske järele teha,“ kirjutas Horowitz. TransferWise on tema hinnangul sellega hakkama saanud, sest nad küsivad valuutade vahelise ülekande eest kümme korda vähem teenustasu kui pangad. „Tõepoolest, kümme korda parem,“ tähendas ta.

Kui makrotasandilt vaadata, tuleb selline innovatsioon Horowitzi hinnangul väga õigel ajal, kuna traditsioonilised pangad on pärast 2008. aasta kriisi olnud väga suure surve all.

„Ei tohiks tulla üllatusena, et TransferWise'i saavutused on olnud silmapaistvad ja nende taustal paistab minu otsus investeerimisest loobuda iga päevaga üha hullem,“ ei olnud Horowitz enda vastu leebe.

Täna tuli avalikuks, et TransferWise kaasas järjekordses investeerimisringis 58 miljonit dollarit ehk 51,5 miljonit eurot. Uue investorina lisandus USA riskikapitalifirma Andreessen Horowitz, millega on olnud seotud ka Eesti idufirmajuht Sten Tamkivi.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755