Autorid: Annika Matson, Annika Matson Kald • 19. veebruar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Viires: tehnoloogia on kihvt, aga ilma tehnoloogiata on veel kihvtim

Eesti Telekomi IT teenuste juht Endo Viires rääkis Äripäeva ituudised.ee teemaveebi Pilvekonverentsil, millega tuleb ettevõtjal arvestada pilve valikul.

Kõik räägivad tema sõnul täna pilvest. "Tean ütlust, et kui taksojuht hakkab aktsiaid ostma, siis on õige aeg aktsiatest välja minna ja mul on tunne, et "taksojuhid on ka pilve jõudnud"," naljatles viires.

Viires võrdles väga osavalt pilveteenuseid keeksi küpsetamisega. "Äri omanikul tuleb endale enne pilve minekut selgeks teha, et mida ta küpsetab ja kellele küpsetab," ütles ta.

Ta tõi näite, et kui tema abikaasa küpsetab, siis ta ootab külla meeldivaid inimesi, kellega mõnusalt aega veeta. "Aga minu laps ootab kingitusi, et mitu külalist tuleb sünnipäevale kutsuda, et saada nt Furby, sest külaline toob raha," märkis ta.

Pilvega on Viirese sõnul samamoodi, äriomanik peab omale selgeks tegema, et mida ta küpsetab, sest pilv peab küpsetamist toetama.Viirs toonitas, et tuleb mõelda, mida ettevõtja pakub klientidele. Kas pakub keeksi või ka šokolaadikreemi, mis annab lisaväärtust keeksile, mida ta niikuinii juba pakub.Või pakub ta hoopis kirssi selle šokolaadiga keeksi peale.

Esimene küsimus pilve valikul - küsi - mida klient tahab.

"Tehnoloogia on kihvt, aga ilma tehnoloogiata on veel kihvtim - tegelik äri toimub siiski suitsunurgas või koogi ja teetassi juures," kinnitas Viires.

Kui pilvest räägitakse, siis peab olema juba aru saanud, kes on kliendid ja mida tahetakse. "Pilve pakkujal võiks olla menüü," märkis Viires.

Eesti Telekomi töötajate tegevus toimub ka pilves, sest ettevõte on suur ja on vaja ka protsesse lihtsustada.

Selleks, et pilve oleks mõistlik kasutada, peab muutuma kogu organisatsioon.Kaardistada tuleb see, kuidas lähenetakse klientidele, kas tarnitakse midagi, jne. Kuidas  kogu see ahel mängib selle pilve väärtuses - mis teenused seal ümberringi on.

"Tuleb ettevõtjal läbi mõelda, mis meil on ja mida me omavahel ühendada saame, kuidas see päeva lõpus kõik kokku hakkab ja mis see maksma läheb," märkis Viires ja lisas, et pilv võib suurendada ka ettevõtja kulusid. "Näiteks 10GB võrku vaja juurde osta ja siis tuleb kirves," naljatles Viires.

Loomulikult turvalisus

Turvalisus on oluline ja kindlasti midagi juhtub. Turvalisus maksab. See võib muutuda kalliks ja keeruliseks käsitletavaks ja ühel hetkel tuleb mõelda, kas suudad seda kõike koos hoida."Info on täna vara ja selle hoidmine on nagu tasku. Aga oma info pilve pannes on see analoog sellele nagu paneks oma vara panka," märkis Viires.Tuleb läbi mõelda, kuidas on vara kaitstud tulekahju eest, veeuputuse eest, kuidas on kliima tingmused selles serverihoidlas. Ei ole võimalik, et midagi ei juhtu. USAs on Viirese sõnul nii, et kui sa pole korra pankrotti läbi teinud, siis ei võeta sind tõsiselt. Asju juhtub.Aga, kui juhtub ja ei saa tagasi, siis kes kompenseerib. Kas see kõik on kindlustatud? Kui palju kindlustatud?

"Täna ei käi mäng sellel, kellel on vingem tehnoloogia, vaid sellel, kellel on kihvtimad inimesed, sest kihvtid inimesed meelitavad kihvte inimesi," märkis Viires kokkuvõtteks.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755