Autor: Merlin Mägi • 16. aprill 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Google: Eesti peaks püüdlema digitaliseerumise liidriks

Google’i avaliku poliitika juht David Mothander ütles tänasel Google’i ja EASi koostöös toimunud arutelul “Growth Engine for Estonian Business”, et Eesti ettevõtetele on loodud kõik võimalused digivõimekusega maailmas läbi löömiseks.

Google’i avaliku poliitika juhi Põhjamaades ja Eestis David Mothanderi sõnul on teistel Euroopa riikidel Eesti e-eduloost palju õppida ning eeskuju võtta. “Eesti valitsus on oma e-teenuseid ettenägelikult arendanud ja seetõttu tõusnud selles valdkonnas Euroopa liidriks.” Mothanderi hinnangul  on muljetavaldav ainuüksi fakt, et eelmisel aastal deklareeris oma maksud elektrooniliselt 94,5% inimestest. “Digitaalsed lahendused riigiga suhtlemiseks  on muutunud igapäevaelu osaks,” lisas Mothander.

Samuti tõi David Mothander välja, et Eesti riik on oma e-teenuste arendamisega ettevõtetele taganud soodsa keskkonna. “Tuleviku töökohtad on seotud  digitaalseerumisega ning Eesti ettevõtete edasine areng on võti selle ellu viimisel.”  Mothander lisas, et oluline on vaadata siseturust kaugemale ja kohaneda ka Euroopa digitaalse ühisturuga, mis tähendab 519 miljonit inimest., “Hiljutise Boston Consulting Groupi uuringu järgi asetub Eesti e-intensiivsuse pingereas 25. kohale. Erasektori investeeringud infotehnoloogia lahendustesse ning digitaalsete tööriistade kasutamine on uuringu järgi väike. Seetõttu asetseb Eesti e-kaubanduse sektor pingereas veel küllaltki madalal kohal, hoolimata sellest, et eestlased kasutavad digitaalseid lahendusi igapäevases elus palju.”

Rohkem kui 100 000 kliendile üle maailma internetipõhist äritarkvara pakkuva Erply tegevjuhi Kristjan Hiiemaa sõnul on muudele turgudele sisenemisel oluline õige ajastus ja algkapitali olemasolu. “Kõige raskem on olnud uue riigi äriline ülesehitus ning õigete partnerite ja tiimi leidmine. Samuti tuleb kokku puutuda ja harjuda eri kultuuride iseärasustega.” Ta lisas, et Eesti digivõimekuse kompetentsi ja ettevõtteid maailmas teatakse ning potentsiaali läbi lüüa on päris paljudel.

David Mothanderi lisas, et Google on valmis panustama ka ise sellesse, et nii Eesti kui ka teistel Euroopa ettevõtetel oleks võimalik oma teenustega teistele turgudele siseneda. Näiteks avas Google hiljuti Eesti ettevõtetele Google Play keskkonnas tasuliste funktsioonide pakkumise võimaluse, mis tähendab et ettevõtted saavad näiteks rakenduste müümisega keskkonnas raha teenida. Enne pidi selleks olema firma registeeritud mõnes teises riigis.

Google on suurim internetiotsingumootor maailmas, mis pakub reklaamimisvõimaluste tõhustamiseks erinevaid analüütikaprogramme nii väikestele kui ka suurettevõtetele ning veebikasutamise võimalusi tavakasutajatele. Google’i peakontor asub Silicon Valleys, harukontorid üle maailma, nii USAs, Euroopas kui ka Aasias.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755