Autor: Väinu Rozental • 12. august 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Firma, kes lõi ise endale valdkonna

Kui valdkonda ei ole, siis tuleb see luua - just seda on Eesti esimene kasutajakogemuse disainile keskenduv Tallinna firma OÜ Trinidad Consulting teinud alates käivitamisest ehk 2008. aastast.

"Valdkonda tuleb arendada ja kes see teine ikka seda teeb, kui mitte me ise," on Trinidad Consultingu juhatuse liige, kasutatavuse suuna juht Hegle Sarapuu veendunud. "Enne meid ei tegelenud kasutajakogemuse temaatikaga Eestis süstemaatiliselt mitte keegi. Me oleme kogu aeg selgitanud, mis asi on kasutajakogemus - korraldame oma potentsiaalsetele klientidele konverentse, seminare, meie töötajad käivad ülikoolides loenguid pidamas."

Selgitustöö on kandnud vilja - Trinidad Consulting on viimasel kolmel aastal pääsenud kiiresti arenevate ettevõtete edetabelisse. Viimati, 2013. aastal oldi Gaselli TOPis 396. kohal. "Firmas õhkkonna loomiseks võib juht pea peal seista ja teha igasuguseid üritusi, aga kõige parem motivaator töötajatele on see, kui firmal läheb hästi," toonitab Trinidad Consultingu tegevjuht Ander Tenno ning lisab, uhkustunne hääles, et nende firma on olnud esimesest toimimiskuust kasumis.

Tallinna teaduspargis asuvasse Trinidad Consultingu ruumidesse sisse astudes hakkavad esimese asjana silma kõiki seinu katvad skeemid, tabelid ja täiskirjutatud märkmelipikud. Infotahvlite kogupinda on enam kui 60 ruutmeetrit ja kui need on täis joonistatud, võetakse vajadusel kasutusse ukseklaasidki.

Joonistused aitavad selgitada

"See on üks osa meie metoodikast, see on väga oluline töövahend läbimõtlemiseks," osutab Hegle Sarapuu infoseintele. "Kõik inimesed, kui nad midagi seletavad, tahavad joonistada. Me teeme need lihtsalt suuremalt ja me ei tee neid alati paberile."

Tenno sõnul aitavad nad klientidel luua paremat tarkvara. "Ma tooksin võrdluse ehitusega - me tegeleme justkui projekteerimise ja järelevalvega. Me ise ei arenda süsteeme, aga meie poolt tehtu saab võtta lähteülesandeks ja lasta programmid valmis kirjutada," selgitab ta. "Me aitame kliendil välja töötada süsteemid, mis vastaksid lõppkasutaja ootustele."

"Ühtlasi maandame me ka kliendi riske, sest mida täpsem on ülesande püstitus, seda paremini saab arendaja teha mahuhinnanguid ehk öelda, kui palju süsteemi arendamine läheb maksma," täiendab Hegle Sarapuu kolleegi ja äripartnerit.

Trinidad Consultingu käimatõmbajad Tenno ja Sarapuu töötasid mõlemad enne eraettevõtlusse sukeldumist IT-ettevõttes ASis Tieto Eesti. Tenno kinnitusel lahkusid nad oma endise tööandja juurest sõbralikult. "Konsultatsioonifirmasid tavaliselt asutatakse nii, et endine tööandja on sinu esimene klient ja nii oli ka meie puhul," lausub Tenno. Esimesel tegutsemisaastal moodustasid tööd Tietole suurema osa Trinidad Consultingu käibest.

Sigarid tõid firmale nime

Küsimusele, kust firmale ärinimi tuli, vastab Tenno, et neil on sellest kaks versiooni. Tema sõnul polnud neil pikalt ühtki head ideed, ehkki nad olid nime otsimisel isegi ladina keele sõnastikku lugenud. "Käisime tollal Heglega Tallinnas asuvas sigarilokaalis, et ettevõtte loomisega seonduvat arutada ja sigarikultuuri nautida," meenutab Tenno. "Seal jäi mul pilk sigaribrändile Trinidad. Pärast selgus, et tegemist oli Fidel Castro lemmikbrändiga. Nüüd me enam ei suitseta ja neile, kes on väga suitsetamise vastu, ütleme, et nimi on saadud ühe Kuuba linna järgi."

Tenno kinnitusel on ta kogu oma teadliku elu tahtnud olla ettevõtja. "Mul läks kümme aastat aega mõistmaks, et olen halb teadlane (Ander Tenno omab kahte doktorikraadi - toim.) ja halb programmeerija," muigab ta ning jätkab tõsinedes: "Esimeste töötajate tulekuga läheb stressitase ikka korralikult üles, sest järsku sa vastutad, et inimestele on vaja tööd leida ja palka maksta."

Trinidad Consultingu peamisteks klientideks on avalik sektor, suured erasektori ettevõtted ja mitmesugused arendusfirmad. "Tihti võivad need tellijad olla omavahel ka konkurendid," nendib Tenno. "Meile on see küllalt suur tunnustus, et sellest hoolimata ollakse valmis keerulisi analüüsi- ja kasutajaliidese töid meilt tellima."

Hegle Sarapuu ütleb, et neil on konkurente üksjagu, aga sellist teenuste kogumit, nagu nemad osutavad, ei paku keegi. "On analüüsi konkurente, kasutajaliidese konkurente ja disainifirmasid, aga pole kedagi, kes teeks kõiki asju korraga nii, nagu meie teeme," rõhutab ta. "Meie eeliseks on süstemaatiline lähenemine kasutajakogemusele."

Trinidad Consultingu kodulehel on väike loetelu lõbusat statistikat, mis peaks ütlema ettevõtte kohta nii mõndagi. Joodud kohviliitrite ja analüüsilehekülgede arvu kõrval antakse muu hulgas teada, et firma teeb 91 protsenti projektidest õigeaegselt valmis.

"Infotehnoloogias on hea ütlus, et teadmata sinu projekti kohta mitte midagi, võin ma väita, et see jääb hiljaks," muigab Tenno. "Infotehnoloogias läheb üle poole projektidest üle tähtaja. Meie väidame, et tegelikult ei ole raske projekte õigeaegselt valmis saada."

Pikemalt saate lugeda Äripäeva uudisteportaalist.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755