9. september 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

TransferWise: pankadel on tulevikus konkurentsis püsida raske

Harsh Sinha
Foto: linkedin.com
Pangad võivad mingil määral oma hinnastamist muuta, kuid neil on väga raske olemasolevaid hinnastamismudeleid täiesti ümber teha ning oma konkurentsivõimet säilitada, ütles ITuudistele TransferWise’i arendusvaldkonna asepresident Harsh Sinha.

USA taustaga Harsh Sinha liitus TransferWise meeskonnaga alates maikuust ja on varem juhtinud tootearendust eBays ja PayPalis.

Järgneb intervjuu Harsh Sinhaga.

Kui suurt rolli mängivad rahvusvaheliste rahaülekannete tegemisel IT-süsteemid? Pankasid ei loeta tehnoloogiaettevõtete hulka, kuid TransferWise on ometigi tehnoloogiaettevõtteks nimetatud?

Enamik pankade kasutatavatest IT-süsteemidest pärinevad aastakümnete tagusest, interneti-eelsest ajast. Sageli jooksevad need süsteemid vanadel platvormidel ja kasutavad suletud/proprietary protokolle. Uute finantstehnoloogiaettevõtete eeliseks on võimalus kasutada internetti ja uute tehnoloogiate võimalusi täiel määral ära. Selle tulemusena saavad nad pakkuda samu teenuseid kiiremini, odavamalt ja mugavamalt.Valdkond areneb selles suunas, et finantsettevõtted saaksid muutuda täiel määral tehnoloogiapõhiseks – väga vähesed protsessid vajavad tulevikus inimsekkumist. Seega ma näen, et tehnoloogia olulisus finantsvaldkonnas üha kasvab, samamoodi nagu kasvavad klientide ootused kiiremate, usaldusväärsemate, odavamate ja mugavamate teenuste järgi.Millised on suuremad arendused, mida plaanite TransferWise’is läbi viia?

Oleme TransferWise’is väga lühikese ajaga väga palju saavutanud. Üheks suursaavutuseks on tugeva arendustiimi ülesehitamine. Järgmiste plaanide hulka kuulub kindlasti TransferWise’i kliendibaasi kasvatamine - on see siis uusi valuutavahetussuundi lisades või olemasolevate suundade kasutajakogemust parandades.Meie arendus- ja tootetiimid keskenduvad sellele, kuidas teenust veelgi kiiremaks ja mugavamaks muuta. Ärimahtude kasvades on üks olulistest teemadest kindlasti seotud skaleeritavusega – kuidas suudame kasvavaid mahte edukalt teenindada ja oma teenust järgneva aasta jooksul suure hulga uute klientideni viia.Kui palju ja kuidas saate praeguses töös TransferWise’is ära kasutada eelnevaid kogemusi e-Bays ja PayPalis?

eBay ja PayPal on andnud mulle väärtuslikke kogemusi globaalsete toodete kasutajakogemuse ja suurte hajutatud süsteemide skaleerimise vallas. Räägime süsteemidest, mida läbib miljoneid tehinguid tunnis. Meie eesmärk on viia TransferWise’i globaalne toode miljonite inimesteni üle maailma, selle eesmärgi täitmisel loodan oma varasemaid kogemusi kindlasti käiku lasta.Millisena näete tulevikus TransferWise’i suguste ettevõtete rolli rahvusvaheliste rahaülekannete teenustes? Kas surve pankadele saab olema nii suur, et nad oma hinnastamist muudaks?

TransferWise ja teised finantstehnoloogiaettevõtted toovad oodatud muutusi valdkonda, kus traditsioonilised teenusepakkujad on harjunud küsima teenuse eest väga kõrget tasu. Ühelt poolt on kõrgete teenustasude põhjuseks pankade vananev tehnoloogiabaas, teisalt ka suurpankade kulustruktuur, mis nõuab pangakontoride ja paljude lisateenuste ülalpidamist.TransferWise’i ja teiste sarnaste ettevõtete hoogustuva tegevuse tulemuseks on üha kasvav surve pankadele. Tõepoolest, pangad võivad mingil määral küll oma hinnastamist muuta. Arvestades aga nende tänaseid ärikulusid, on neil väga raske olemasolevaid hinnastamismudeleid täiesti ümber teha ning oma konkurentsivõimet säilitada.

Autor: Merlin Mägi, ITuudised.ee toimetaja

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755