14. september 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas valida start-upi partnerit?

Foto: EPA
Äripartneri valimine on peaaegu sama oluline kui elukaaslase valik. Ajakiri Forbes annab seitse nõuannet, mida võiks silmas pidada, kui endale äripartnerit valida, kirjutab Äripäev.

Te täiendate teineteise teadmisi ja oskusi. Kui koos ettevõtet pidada, pole just eriti mõttekas omada äripartnerit, kes on justkui sinu enda koopia. Seetõttu on kasulik, kui mõlemal osapoolel on erinevad oskused ning teadmised. Kuigi ühiseid väärtusi ning visiooni võib alguses olla raske hinnata, on need pikemas plaanis eduka äripartnerluse mõttes väga olulised. Seetõttu on enne lõpliku partnerluse sõlmimist oluline kindlaks teha, et sina ja su tulevane äripartner jagaksite ühiseid vaateid. Kuigi alati on kasulik end ümbritseda inimestega, kes on oma valdkonna eksperdid, võiksid sa teisalt mõelda ka sellele, kas pole ehk mõistlik kampa võtta keegi, kellel on küll väiksem kogemustepagas, ent suur tahe õppida? Startupi luues arvesta, et õppimist ning arenemist on palju ning see on idufirma loomise juures üks olulisemaid elemente. Idufirma loomine ning käimasaamine nõuab palju energiat ning on mõistagi aeganõudev. Seega on paslik kaasata oma ettevõttesse keegi, kellel on piisavalt südikust ning tahet midagi korda saata. Heal äripartneril on vaimujõudu ja jaksu kogu aeg. Lisaks erialastele oskustele ning teadmistele on oluline ka emotsionaalne intelligentsus ehk oskus talitseda oma emotsioone ning mõista teiste omi. Arvestades, kui palju idufirmasid iga päev turule tuleb, on emotsionaalne intelligentsus eriti oluline. Kuigi öeldakse, et emotsionaalselt ettearvamatutest inimestest võivad sageli saada edukad ettevõtete juhid, ei pea see reeglina paika äripartneri puhul. Idufirma looja ja arendaja elu pole iial igav, vaid sageli ettearvamatu. Seega pead sa ettevõtjana olema valmis oma aega jagama täpselt nii, nagu parasjagu tarvis on. Kui sul õnnestub leida enda kõrvale keegi, kes on selleks valmis, on see kindlasti üks samm lähemale edukale partnerlussuhtele. Selleks, et asjad sujuksid, peab äripartnerite vahel olema täielik usaldus ning läbipaistvus. Igasugune sahkerdamine ning juba eos teineteise petmine toovad kindlasti kaasa hilisemaid probleeme. Selleks, et seda vältida, ole äripartneri otsingul võimalikult otsekohene ning pane koheselt asjad paika. Selgita, et tahad ettevõtlusmaailma astuda koos kellegagi, kes hindab samuti ausust ning läbipaistvust.

Äripartneri valimisel lähtu kindlasti ka oma ettevõtte tulevikuperspektiividest. Kui sinu ettevõte on seotud näiteks Ladina-Ameerikaga ning sa ise hispaania keelt kõneleda ei mõista, kaasa ettevõttesse kindlasti keegi, kes seda oskab. Või kui sa pole kindel oma läbirääkimiste pidamise oskustes, võta kampa keegi, kes selles osav on.Lisaks on mitmed analüütikud soovitanud „üks ehitab ja teine turustab“-varianti. See tähendab, nagu nimigi ütleb, et kui üks osapool on vastutav ettevõtte ülesehitamise eest, siis teine kannab hoolt turustamise ning läbirääkimiste eest. Arvatakse, et just idufirmade puhul on selline lähenemine sobiv.Samas arvatakse, et isiklikus plaanis võiksid äripartnerid olla suhteliselt sarnased.Te jagate ühiseid väärtusi.

Teil mõlemal on tahe õppida.

Te pakatate energiast.

Äripartner on emotsionaalselt intelligentne.

Oskus olla paindlik.

Austus ja läbipaistvus.

Lõpetuseks märgib Forbes, et ideaalset äripartnerit leida pole võimalik. Ideaalseid inimesi pole olemas. Seega pead alati arvestama, et esimese valikuga võid sa täielikult ämbrisse astuda. Teisalt, vead on selleks, et neist õppida ning teise korraga võib asi juba väga edukalt sujuda.

Autor: Pille Ivask, kaasautor

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755