Autor: Kertu Ruus • 2. oktoober 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Apple’i guru: peaksin hakkama hoopis Eestit promoma!

Apple`i endine Chief Evangelist Guy Kawasaki (paremal) taotles Eesti e-Residendi kaardi.
„Kui ma peaksin Eestis esinema, siis alustaksin oma etteastet fotoga endast Eesti e-residentsust tegemas,“ ütles Apple’i endise promojana tuntud Guy Kawasaki eile Helsingis Nordic Business Forumil Äripäevale.

Guy Kawasaki oli hetk tagasi saalis 5500 inimesele rääkinud, et iga hea esitluse või kõne algus peab olema suunatud just sellele auditooriumile, kellele kõneled. Ta näitas soomlastele esimese slaidina pilti oma pojast koos Soome jäähokitähe Teemu Selännega.

Pressikonverentsil küsis Äripäev, millise personaalse sissejuhatusega pöörduks ta eestlaste poole. Küsimus tekitas Kawasakis huvi Eesti vastu. Eesti e-residentsust reklaamivaid pulte oli ta näinud konverentsi toimumispaiga fuajees. Ta hakkas uurima, kus Eesti täpselt asub, kui palju elab siin inimesi, milleks e-residentsust tarvis, kas Eesti on Bratisava lähedal, kas meil on jäähokitiim – ja kuulas huviga, et Eestis saab e-hääletada. „Võib-olla ma peaksin hakkama Eesti juhtivaks evangelistiks,“ märkis Kawasaki selle peale. Pressikonverentsi lõppedes küsis üks konverentsi korraldajatest esinejalt ukse taga, kuhu Kawasaki soovib edasi minna, ja too vastas, et Eestisse.

Täna postitas Kawasaki oma Twitteri kontole, et taotles Eesti e-residentsust juhuks kui vabariiklane peaks võitma USA presidendivalimised.

Guy Kawasaki on Apple'i endine juhtiv evangelist ehk Chief Evangelist. Sellist terminit kasutavad peamiselt IT-firmad inimese kohta, kelle töökoha mõte on tekitada vaimustust brändist ja panna kliendid ise üksteisele seda soovitama. Näiteks Sten Tamkivi oli Skype’i Eesti üksuse tegevjuhina ka Skype’i Chief Evangelist maailmas.

Guy Kawasaki on praegu graafilise disaini tarkvara pakkuva Canva juhtiv evangelist ja teda peetaksegi selle termini isaks, kui ta seda Apple’i päevil kasutama hakkas. Ta on kirjutanud üle kümne raamatu ja on üks maailma populaarsemaid juhtimisgurusid.

Nordic Business Forumi juhtimiskonverentsil rääkis Kawasaki, kuidas üles ehitada ja muutuste ajal uuele kursile juhtida tõeliselt elujõulist firmat. Kawasaki hoiatas eriti teravalt lollide kuulamise eest – eriti nende lollide, kes on õnneliku juhuse tõttu elus kõrgele jõudnud ja mõjuvad usaldusväärselt.

Küsimusele elu suurimate vigade kohta mainis Kawasaki, et ta poleks ilmselt pidanud kaks korda Apple’ist lahkuma ja talle pakutud tollal veel lapsekingades Yahoo juhi kohast loobuma.

Nordic Business Forum on 5500 osalejaga Põhjamaade suurim juhtimiskonverents, millest võtab tänavu osa ka 550 eestlast.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755