5. oktoober 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uberist võib saada autotootjate hirm

Uber võib tulevikus mõjutada ka autotootjate äri.
Foto: EPA
Kuigi USAs märkis september viimase kümne aasta rekordilisimat automüügikuud, selgub uuest uuringust, et Uberi turuletulek on märgatavalt muutnud ameeriklaste suhtumist auto ostmisse, vahendab CNBC.

Konsultatsioonifirma Magid Advisorsi uuringust selgub, et Uberi kasutamine on kasvanud märkimisväärselt. Uuringu tarbeks küsitleti 2400 inimest ning selgub, et kui möödunud aastal kasutas Uberit vaid neli protsenti vastanutest, siis tänavuseks on näitaja tõusnud juba 17 protsendini.

Küsitlusele vastajatelt päriti ka selle kohta, kas Uber võib muuta nende suhtumist isikliku auto ostmisesse. 22 protsenti vastanutest, kes olid viimase poole aasta jooksul Uberi teenuseid kasutanud, märkisid, et plaanivad isikliku auto ostu edasi lükata.

Magid Advisorsi president Mike Vorhaus uskus, et inimeste suhtumine Uberisse võib hakata tulevikus kajastuma ka automüüginumbrites.

Mõistagi võib Uber kaasa tuua ka vastupidise efekti – inimesed hakkavad Uberi tõttu üha rohkem autosid soetama. Teadaolevalt annavad osad autopoed Uberi autojuhtidele isegi lisasoodustust.

Vorhaus uskus, et selle küsitluse tulemusi võib üle kanda vähemalt kolmele-neljale miljonile inimesele, kes lükkavad autoostu Uberi tõttu edasi.

Autor: Pille Ivask, kaasautor

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755