28. oktoober 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Miks tehakse Eestis IT-lahendusi, mis on maailmas ammu olemas?

Meeskonna juhtimise tarkvara Weekdone`i kaasasutaja Jüri Kaljundi.
Foto: Andres Haabu
Miks tehakse Eestis IT-lahendusi, mis maailmas on juba ammu olemas? Kas see on mõttekas ja kasumlik tegevus, arutlesid 24. oktoobri Kuku Raadio saates Restart Tarmo Kärsna Eesti Telekomist, Jüri Kaljundi idufirmast Weekdone ning Teet Parts ettevõttest Voog.

„Ei ole ühtegi uut asja, mida maailmas poleks olemas. Oluline on see, kuidas teenus välja mängitakse. Kui see läheb kliendile korda, siis see on edu võti," ütles Tarmo Kärsna.

"Suhtlus.ee portaalist rääkides eristume sellega, et teeme seda eelkõige ärikliendile. Eesti ettevõtetest üle 90% on alla 10 töötajaga ettevõtted. Vähesed neist on kursis IT teemadega ning rahvusvahelistes portaalides väga ei orienteeru. Sestap eelistab selline klient kodumaist ja eestikeelset teenust, mis oleks võimalikult lihtne ja kataks kõik tema vajadused,“ selgitas Kärsna.

Veebilehtede ehitamise platvormi Voog turundusspetsialist Teet Partsu sõnul on neil selge siht pakkuda Euroopa turule teenust, mis oleks sobiv just sellele turule. "Teenuse eripärad on mitmekeelsus, sisseehitatud funktsionaalsus ja lihtsus, mida suur teenusepakkuja tagada ei saa. Lisaks pakume eestikeelset kasutajatuge, millest on klientidele palju abi. Kui kasutajatuge võib muidu pidada kalliks, siis meil hoiab kulud kontrolli all lihtne ja arusaadav toode, mis palju küsimusi ei tekita. Kes siiski abi vajavad, need jõuab ka väikese kasutajatoega ära teenindada.“

Jüri Kaljundi hindab Weekdone`i turgu maailma turuga võrdväärseks. "Tahame oma valdkonnas teha maailma parimat toodet. 50% meie klientidest on USAs ning Ameerikas ollakse harjunud kehva toega - pikad ootejärjekorrad, teenindajatel halb keeleoskus jne. Seega meie eristume hea klienditeenindusega ja sestap meid on märgatud.“

Kodumaiste pilveteenuste eeliseks välismaiste ees on Partsu sõnul samuti klienditoe olemasolu. "Eriti ärilises vaates on oluline, et kõik teenused töötaksid 24/7. Kui midagi juhtub, peab saama ruttu helistada ja abi küsida.“

Kärsna sõnul kehtib suurematele ettevõtetele riigipoolne nõue, et nende klientide andmed peavad paiknema Eestis ning mujale serveritesse neid paigutada ei tohi. Selline riigipoolne regulatsioon suunab kasutama just Eesti pilveservereid.

Lõpetuseks tõdeti, et maailmas on mõtet teha juba olemasolevaid teenuseid kui neid teha paremini. Tähtis on tunnetada klientide vajadusi ning arendada teenuseid vastavalt nende soovidele.

Saadet saab järelkuulata siit.

Autor: Ingrid Piirsalu

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755