Autor: Kadi Neemre • 5. november 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mis on idufirma edu võti?

9 10-st idufirmast põrub.
Foto: Reuters/Scanpix
Oma ettevõtte loomine on paljude inimeste unistus, kuid lisaks paljudele positiivsetele oma ettevõttega kaasnevatele külgedele, on sellel ka suured riskid.

Startup Genome’i koostatud 3200 idufirmaanalüüsist selgub, et ligi kaks kolmandikku ettevõtetest põrus, kuna firmad püüdsid oma tegevust liiga kiiresti laiendada, vahendab CNBC.

Nihal Mehta sai valusa õppetunni, luues oma sõbraga interneti-põhise turismirakenduse Philly2nite. Ettevõte kasvas kiiresti ning peagi oli firma palgal 50 töötajat. Probleem seisnes aga Mehta sõnul selles, et nad ei pööranud piisavalt tähelepanu kasumile ning neil puudus ka tugev ärimudel.

Ettevõte müüdi omanike poolt peagi maha ning selle tütarettevõte läks pankrotti.

Ligi 92% idufirmadest läheb Startup Genome’i raporti kohaselt esimese kolme aasta jooksul pankrotti ning peamiseks põhjuseks on liiga kiire kasv.

Garage Technology Ventures tegevjuht Bill Reichert usub, et rahavoog on ettevõtte jaoks kriitilise tähtsusega.

“Kõige olulisem asi ettvõtja jaoks on muuta rahavoog positiivseks,” sõnas ta. “Vaid siis, kui ettevõtte kapitalivoog on positiivne, omab ettevõtja firma saatuse üle kontrolli. Seni aga ollakseinvestorite ja kreeditoride meelevallas,” lisas ta.

Tema soovitus on hoida raha võimalusel pangas ning teha suuri oste vaid siis, kui vastav raha on olemas.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755