Viis Eesti idufirmat asuvad miljoni dollari jahile

Chivas Regal The Venture
Eelmise aasta Chivas Regal The Venture finalistid ja kohtunikud.

Reedel toimub rahvusvahelise idufirmade konkursi Chivas Regal The Venture Eesti finaal, mille võitja saab võimaluse näidata ennast rahvusvahelistele investoritele ning osaleda miljoni dollarilise investeeringute fondi jagamisel.

Šoti viskitootja Chivas Regali algatusel loodud ülemaailmne idufirmade otsingukampaania The Venture otsib ja toetab ambitsioonikaid idufirmasid, kelle soov on kasumi teenimise kõrval avaldada positiivset mõju ühiskonnale või keskkonnale. Kokku jagatakse rahvusvahelises finaalis parimate idufirmade vahel ühe miljoni dollari suuruses investeeringuid.

Eesti osaleb konkursis esimest korda ajaloos ning kohaliku vooru finaali pääses viis Eesti idufirmat:

Autolevi - edukate Airbnb ja Uberi lahenduste sümbioos, mis pakub inimeselt inimesele autorenditeenust, andes võimaluse autosid omavahel jagada ning seeläbi vähendada koormust nii keskkonnale kui ka liiklusele.

Õpiveeb - õppematerjalide pank, mis on heaks abiks õpetajatele materjalide ja ülesannete koostamisel nii omavahel kui ka õpilastega jagamisel: rakendus võimaldab koostada oma e-õpiku, teste või materjalide kogu, laadida üles faile ja jagada neid ühe klikiga.

Helpific - platvorm, mis ühendab vabatahtlikud abistajad erivajadustega inimestega, võimaldades abivajajatel oma abipalvetest teada anda ning abivalmitel inimestel head teha, täites seeläbi lünkasid, mida riigi sotsiaalne süsteem täita ei jõua.

Sentab on seenioritele suunatud sotsiaalne võrgustik, mis ühendab üksikud eakad inimesed  televiisori kaudu, muutes koduteleri interaktiivseks suhtlemisvahendiks, mille abil saab teha nii tasuta videokõnesid sõprade ja lähedastega, jagada pilte ja videosid kui ka tutvuda uute inimestega.

Aus Design - moelooja Reet Ausi poolt loodud ettevõte, mis pakub jääkmaterjalide taaskasutuse disainilahendusi moevaldkonnas ning kelle jätkusuutlik töömeetod võimaldab kulutada rõivaste tootmisel keskmiselt 70% vähem vett ja ligi 90% vähem energiat.

The Venture kampaania esindaja Sulev Kirstu sõnul esitasid konkursi Eesti vooru avaldused 32 start-upi, kelle seast professionaalne žürii valis viis kõige suurema positiivse sotsiaalse või keskkonnalase mõjuga ning rahvusvahelise potensiaaliga start-upi.

Eesti vooru finaliste asuvad hindama EstBANi tegevjuht Heidi Kakko, Briti suursaadik Christopher Bruce Holtby, kohaliku vooru korraldaja Pernod Ricard Estonia turundusjuht Reet Zimmer ning Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku esindaja Merlin Sepp.

Eesti vooru võitjat ootab ees niinimetatud “Kiirendi nädal” ehk mentorlusprogramm, mis leiab aset 2016. aasta aprillis. Peale mentorlusprogrammi läbimist eraldatakse Chivas Regal The Venture fondist 250 tuhat dollarit, mille jagamine osalejate vahel toimub avaliku hääletuse vormis. Ülejäänud 750 tuhat dollarit jagab aga juba 2016. juulis kogunev rahvusvaheline žürii konkursi maailma finaalis, milles osaleb ka samuti Eesti vooru võitja.

Eelmisel aastal võttis Chivas Regal The Venture kampaaniast osa ligi 1000 sotsiaalset idufirmat üle maailma ning investeeringute fond jagati 16 parima vahel. Käesoleval aastal osaleb koos Eestiga Chivas Regal The Venture kampaanias veel 27 riiki.

Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

ERPLY otsib SÜSTEEMIADMINISTRAATORIT

Majandustarkvara OÜ

01. november 2017

Tallinna Linnakantselei otsib INFOSÜSTEEMIDE ANALÜÜTIKUT

Tallinna Linnakantselei

01. november 2017

Arvamused

Teabevara