7. detsember 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Seeniorite sotsiaalvõrgustik Sentab pääses rahvusvahelisele miljoni dollari jahile

Chivas The Venture Eesti vooru 5 finalisti (vasakult): Autolevi esindaja Tauri Kärson, Õpiveebi esindaja Tõnis Kusmin, Sentabi esindaja ja võitja Tarmo Pihl, Helpifici esindaja Annika Amenberg ja Marko Kiisa Aus Design’ist.
Foto: Raul Mee
Eestis loodud seenioritele suunatud sotsiaalne võrgustik Sentab võitis rahvusvahelise idufirmade konkursi Chivas The Venture Eesti finaali ning saab osaleda miljoni-dollarilise investeeringute fondi jagamisel.

Žürii hinnangul on Sentabil kõige tugevam positiivne sotsiaalne mõju ühiskonnale.

Žürii liige ja investorite nõustaja Colin Tan Dotforge’ist rõhutas, et Sentabi puhul on tegemist selge ja tugeva ideega, millel on väga suur potentsiaal ka rahvusvahelisel areenil. “Neil on hästi toimiv meeskond ja väga tugev visioon sellest, mida nad tegema hakkavad ja kuidas see võib maailma muuta. Sentabi pakutav toode on mõeldud pidevalt kasvavale sihtgrupile – seenioridele. Usun, et sellest start-upist saab nii tugev äri kui ka oluline sotsiaalne ettevõte,” ütles Colin Tan.

Sentab Estonia OÜ üks asutajaid ja tegevjuht Tarmo Pihl arvas, et võit tuli tänu sellele, et sotsiaalse ettevõtluse kontekstis kõnetas nende missioon žüriid kõige enam. “Meie toote järele on olemas tugev nõudlus ja tõendatud huvi. Idee tuli elust enesest – tunnetasime vajadust uue tehnoloogiasilla ehitamise järele, mis võimaldaks paremini ja tihedamini oma vanematega suhelda. Vanemad inimesed ei kipu väga sageli kaasaegseid lahendusi kasutama, seega otsustasime luua neile mugava võimaluse – suhelda hea tuttava televiisori kaudu,” ütles Tarmo Pihl.

Eesti vooru finaliste hindasid EstBANi tegevjuht Heidi Kakko, Briti suursaadik Christopher Bruce Holtby, investorite nõustaja Colin Tan Dotforge’ist, kohaliku vooru korraldaja Pernod Ricard Estonia turundusjuht Reet Zimmer ning Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku esindaja Merlin Sepp.

Eesti vooru viie finalisti hulgas olid Sentabi kõrval Õpiveeb, Autolevi, Helpific ning Aus Design.

Eesti vooru võitjat ootab ees niinimetatud “kiirendi nädal” ehk mentorlusprogramm, mis leiab aset 2016. aasta aprillis. Peale mentorlusprogrammi läbimist eraldatakse Chivas The Venture fondist 250 tuhat dollarit, mille jagamine osalejate vahel toimub avaliku hääletuse vormis. Ülejäänud 750 tuhat dollarit jagab aga juba 2016. juulis kogunev rahvusvaheline žürii konkursi maailma finaalis, milles osaleb ka Eesti vooru võitja.

Sentab on seenioritele suunatud sotsiaalne võrgustik, mis ühendab üksikud eakad inimesed televiisori kaudu, muutes koduteleri interaktiivseks suhtlemisvahendiks, mille abil saab teha nii tasuta videokõnesid sõprade ja lähedastega, jagada pilte ja videosid kui ka tutvuda uute inimestega, et mitte tunda ennast maailmast isoleerituna.

Šoti viskitootja Chivas Brothersi algatusel loodud ülemaailmne idufirmade otsingukampaania The Venture otsib ja toetab ambitsioonikaid idufirmasid, kelle soov on kasumi teenimise kõrval avaldada positiivset mõju ühiskonnale või keskkonnale ning seeläbi muuta maailma paremaks. Kokku jagatakse rahvusvahelises finaalis parimate idufirmade vahel ühe miljoni dollari suuruses investeeringuid.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755