Autor: ITuudised.ee • 21. jaanuar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kõiki vaidlusi ELi e-kauplejatega saab nüüd pidada ühes keskkonnas

E-kaubandusele luuakse keskne vaidluste lahendamise koht.
Foto: Pixabay.com
15. veebruaril avatakse elektrooniline keskkond, mille kaudu saab lahendada kõikide Euroopa Liidu e-kauplejatega tekkinud kaebusi.

E-kaubanduse konverents ja auhindade jagamine toimub 28. jaanuaril BLISS konverentsikeskuses 

Konverentsil valitakse Eesti kõige kasutajasõbralikum veebikauplus 31 finalisti seast. Tutvu finalistidega SIIN. Žürii liikmed analüüsivad laval kõiki finaliste. 

Lisaks tuleb konverentsil juttu e-kauplusest kauba tarnest, klienditeenindusest läbi chatining hinnapsühholoogiast.

Tutvu konverentsi programmiga SIIN ning registreeru kuni 21. jaanuarini soodushinnaga 179 eurot (km-ga 214,80) SIIN. 

Avatav ODR-platvorm (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine kaebuste lahendamine) on loogiline edasiarendus e-kauplemisele, mis võimaldab internetis sooritatud ostudega seotud vaidlusi lahendada samuti internetipõhiselt, teatas tarbijakaitseamet. 

Platvorm hõlbustab nii siseriiklike kui ka piiriüleste tehingutega seotud vaidluste lahendamist.

Uus keskkond annab tarbijale ka lisakindluse ostmisel Euroopa Liidus tegutsevatest e-poodidest. Kui tarbijal on e-kauplusele pretensioon, mida omavahel lahendada ei õnnestu, võimaldab ODR-platvorm tarbijal ilma eelteadmiste ning minimaalse ajakuluga leida pädev kohtuväline asutus, kes aitab vaidlust lahendada.

"Nii saab näiteks Eestis tegutseva e-kaupleja vastu esitatud ning lahendamata tarbijakaebuse ODR-platvormi abil automaatselt suunata tarbijakaitseameti juures tegutsevale tarbijavaidluste komisjonile, mis on erapooletu kohtuväline vaidluste lahendamise organ," selgitas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Mulluse uuringu tulemusena leiti, et iga kolmas tarbija koges internetis ostlemisel probleeme, ent neljandik neist ei esitanud kaebust ega seisnud oma õiguste eest, sest kaebuse esitamist peeti liiga keerukaks ja pikaajaliseks ettevõtmiseks.

ODR-platvorm aitab säästa nii tarbijate kui ka kauplejate aega ning raha, mis võiks kohtus kaebuse lahendamisele kuluda. "Arvestades e-ostude ja samuti piiriüleste tarbijakaebuste arvu tõusu, on kaebuste esitamist hõlbustav veebipõhine keskkond igati oodatud," lisas Sooniste.

Platvorm on kasutatav kõikides Euroopa Liidu keeltes ning pakub ka võimalust küsida abi nõustajatelt. Eestis pakub vajadusel abi ja nõustamisteenust platvormi kasutamisel ning piiriüleste kaebuste lahendamisel tarbijakaitseameti osakond ELi tarbija nõustamiskeskus.

E-kaubandusega tegelevate ettevõtjatele on oluline teada, et edaspidi on neil kohustus teavitada tarbijaid võimalusest lahendada tekkivaid vaidlusi ODR-platvormi kaudu. Otselink platvormile peab olema avaldatud kõikide Euroopa Liidus e-kaubandusega tegelevate kauplejate kodulehel.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755