Nutitelefonide müük kasvas aastaga 23%

Nutitelefon
Nutitelefonide müük kasvab.

Nutitelefonide müügikäive Eestis kasvas mullu aasta varasemaga võrreldes 23%, ulatudes 71 miljoni euroni. Samas mobiilide kogumüük vähenes.

Turu-uuringufirma GfK Retail & Technology andmeil müüdi mullu Eestis jaemüügis kokku 294 000 ja aasta varem 284 000 nutitelefoni – ühikuline müük suurenes seega 3%.

Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul on nutitelefonid tegemas võidukäiku. "Kuna inimesed soetavad endale juba teist või kolmandat nutitelefoni, siis pole nende jaoks niivõrd oluline enam soodne hind, vaid see kui hea funktsionaalsusega on seade," märkis ta Elisa pressiteates.

GfK andmeil näitas mullu jätkuvat kasvu 4G toega telefonide müük, moodustades eelmise aasta lõpuks müüdud nutitelefonidest 90%.  Aasta varem oli vastav näitaja 65%.

Ka Elisa klientide eelistuseks olid mullu 4G toega nutitelefonid. Elisas ulatus nutitelefonide osakaal uusmüügist 91%ni, mis tähendab, et kümnest Elisa kliendist üheksa eelistas nutitelefoni. Kõik Elisas müüdud nutitelefonid olid 4G võimekusega.

Eesti jaeturul kokku müüdi GfK andmeil mullu 389 300 nuti- ja mobiiltelefoni, mis on 3% vähem kui aasta varem. Samas kasvas telefonide müügikäive kokku 20%, ulatudes eelmisel aastal 91 miljoni euroni. Aastal 2014. müüdi Eestis 401 700 nuti- ja mobiiltelefoni.

"Selle trendi taga ongi nuppudega mobiiltelefonide müügi vähenemine. Näiteks ainuüksi Elisa müüs nuputelefone võrreldes tunamullusega pea kaks korda vähem," märkis Andrus Hiiepuu.
Nuputelefonide müük on GfK statistika kohaselt kuude lõikes ainult langenud ning detsembris moodustasid nutitelefonid müüdud seadmetest juba 82%.

Tele2 müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul on suurema ekraaniga multifunktsionaalsete telefonide müügikasv samas langetanud tahvelarvutite populaarsust. "Eelmise aastaga võrreldes kukkus müük nii seadmete arvu kui käibe poolest Tele2s koguni 28%," kommenteeris ta pressiteates.

Nn jõulumüüki vaadates ilmnes, et telefonide müügikäive oli detsembris aasta varasemaga võrreldes 17% suurem, samas arvuliselt müüdi telefone ligi kümendiku võrra vähem.
"Inimeste selge eelistus kuulub suurema ekraani ja parema kaameraga telefonidele, mis omakorda on ka kallimad," kommenteeris Seema. Ta lisas, et ühe seadme keskmine müügihind tõusis Tele2 puhul aastaga 18%, samal ajal kui koguturul oli see näitaja 31%.

Osale arutelus

  • ITuudised.ee

    ITuudised.ee

Toetajad

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Derivco is looking for a SENIOR JAVASCRIPT DEVELOPER

Derivco Estonia OÜ

15. september 2017

Derivco is looking for a SENIOR JAVASCRIPT (H5) DEVELOPER

Derivco Estonia OÜ

15. september 2017

Derivco is looking for a JUNIOR .NET DEVELOPER

Derivco Estonia OÜ

15. september 2017

Käsi­raamatud