26. jaanuar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ajutise tööjõu palkamine kui värbamisturundus?

GoWorkaBiti kaasasutaja Kei Karlson.
Foto: Eiko Kink
Ajutiste töötajate kaasamine ettevõttesse on ilmselt üks soodsamaid ja tegelikult efektiivsemaid viise värbamisturunduseks, kirjutab iduettevõtte GoWorkaBit (GWB) asutaja Kei Karlson.

Seda, et värbamisturundus ei ole enam ammu töökuulutuste disain ja õigete kuulutamise kanalite leidmine, teab ilmselt tänaseks ka kõige konservatiivsem (et mitte öelda vanamoodsam) värbaja. Kõik värbamisplaanid, mis on koostatud eeldusel, et kandidaadid on ise aktiivsed, võib kohe prügikasti visata.

Värbamine on suhete loomine nende inimestega, kes tulevikus võiks sinu ettevõttes väärtust nii sulle kui endale luua. See on pikaajaline protsess, järjepidev ettevõtte väärtuste ja brändi kommunikatsioon sind huvitavatele inimestele. See on blogipostitused, erialased üritused, igapäevane kommunikatsioon sotsiaalmeedias, PR jne.

Ilmselt ei ole keegi tänaseni mõelnud ajutist töötajat värvates, et tegu on turundusprojektiga? Kuid tegelikult on see 100% nii.

GWB kaudu on mõne aasta jooksul käinud erinevates ettevõtetes päeva-paari kaupa tööl tuhandeid inimesi. Ja paljud neist leidnud sel viisil enda jaoks sobiva ettevõtte ja tiimi ning nendega pikemaks ajaks ühinenud.

Pea 50 000 GWB kasutaja seas läbi viidud uuringust selgus, et üks põhjustest, miks nad tööampse päeva-paari kaupa teevad, on soov kogeda, kuidas erinevates ettevõtetes on töötada, milline on töökulutuur, meeskonnad, mis viisil töötajatesse suhtutakse. Seda kõike just selleks, et kui aeg on küps ja endale pikemaks ajaks sobivat töökohta otsima hakatakse, siis on hea ülevaade sellest, milline ettevõte oma olemuselt võiks olla sobiv tulevikus oma erialase töö tegemiseks.

Mida saab teha üks ettevõte, et ajutiste töötajate kaasamine töötaks positiivselt värbamisturunduse osana?

Monika Lell tegi läbi GWB erinevates ettevõtetes tööampse  nii inventuuri-abilisena, telefoni-küsitlejana kui teenindajana. Tänaseks teeb Monika erialast tööd turundusassistendina Also Eesti OÜs, kus ta esimest korda hoopis küsitlejana abiks oli. Lelle sõnul oli saadud kogemus ettevõttes just see, miks ta otsustas umbes aasta hiljem saadud tööpakkumise kohe vastu võtta. "Hea tunne on töötada kohas, kus näed, et kaastöötajad on ausad, lahked ning äärmiselt sõbralikud. Ja sa näed, et sinu panust hinnatakse".

Nii Lelle kui teiste GWB kasutajate sõnul teevad kogemuse positiivseks järgmised lihtsad asjad:

1. Võta aega ja tutvusta oma ettevõtet ja meeskonda, kuhu ajutine töötaja satub. Sinu võimalus müüa oma ettevõtet kui toredat tööandjat!

2. Anna konkreetsed tööülesanded ja näpunäited, kuidas hea tulemus teha. Kui jätad töötaja omapäi seda välja mõtlema, ei pruugi tulemus olla see, mida ootasid.

3. Taga, et keegi sinu meeskonnast on abiliste jaoks olemas, kui tekib küsimusi.

4. Anna ja küsi tagasisidet, täna tehtud töö eest. Lihtne, aga oluline asi, mis tihtipeale ununeb.

Meeldiva töökogemuse pakkumine sinu ettevõttes garanteerib sulle tulevikus võimaliku väärtusliku töötaja ja palju head suust-suhu (ja tasuta!) reklaami. Lisaks sellele saab ka töö tehtud.

Autor: Kei Karlson, GoWorkaBiti kaasasutaja

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755