3. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti elanikud hindavad üha enam tehnoloogiabrände

Foto: Pixabay
Viimaste aastate brändide edetabelid võrreldes võib öelda, et Eesti elanikud hindavad üha enam tehnoloogiakaubamärke, täheldas TNS Emori uuringuspetsialist Claudia Meriküla värskeid uuringutulemusi kommenteerides.

TNS Emori tänavu jaanuaris läbi viidud uuringust selgub, et Eesti inimestele enim meeldivate brändide edetabelit juhivad võrdse tulemusega Kalev, Google ning Youtube. Esikümnesse mahtusid veel (tähestikulises järjekorras) ETV, Facebook, Gmail, Maxima, Skype, Swedbank ja Telia.

Kalev on seda edetabelit juhtinud alates 2009. aastast, mil TNS Emor viis läbi esimese sarnasel metoodikal põhineva uuringu. „Viimaste aastate muutused brändide edetabelis viitavad aga sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam tehnoloogiakaubamärke. Nii leiame Kalevi kõrvalt Google'i ning eelmise aastaga võrreldes enim tõusnud Youtube'i,“ ütles Meriküla. Lisaks märkis ta, et internetitehnoloogia brändide positsiooni paranemist kinnitab ka Facebooki esikümnesse jõudmine.

Võrreldes eelmise aastaga on veidi langenud telekommunikatsiooni, panganduse ja infrastruktuuri kaubamärkide keskmine meeldivus. 

Küsitluses paluti inimestel hinnata brändide meeldivust kahel eri viisil: spontaanselt ning etteantud nimekirja alusel.

Spontaanselt nimetatud meeldivaim bränd on sarnaselt eelmisele aastale Samsung (10% vastajatest), järgnevad Kalev (9%) ja Alma (8%). 2015. aastaga võrreldes on oma positsiooni spontaanselt nimetatud meeldivamate brändide edetabelis kõige enam parandanud Alma (+4%) ning uue brändina lisandus esikümnesse Telia (6%), asetudes kõrgele 7. kohale.  Seejuures mõjutas teade Elioni ja EMT kaubamärkide kadumise kohta küsitlusperioodi alguses oluliselt nende brändide spontaanset mainimist, sest võrreldes möödunud aastaga mainiti Elioni 6% ja EMT-d 4% vähem.

Spontaanselt nimetatud brändide TOP10:

SamsungKalevAlmaRakvereTereElisaTeliaSelverLeiburFarmi

Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks paluti vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 149 nimetuse ja logo seast.

Nimekirja alusel valitud brändide TOP10:

KalevGoogleYouTubeSkypeETVGmailSwedbankFacebookMaximaTelia

Nimekirja aluseks on TNS Emori brändiuuringute kogemus. Uuringu alguses kaardistati meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et hiljem oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat nimekirja. Uuringus osales 1423 Eesti elanikku vanuses 15–65 aastat.

TNS Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Alates 2001. aasta algusest kuulub Emor üleilmsesse turundusteabe kontserni TNS.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755