15. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Skype University Hackathoni võitis keemia õppimist lihtsustav platvorm “3Ducation”

Foto: Maido Parv
Möödunud nädalavahetusel võistlesid tudengid Skype’i ja Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse korraldatud hackathonil, kus töötasid välja IT-lahendusi erinevatele elulistele probleemidele. Võitis hariduslik platvorm „3Ducation“, mis aitab liitreaalsust kasutades uudsel moel keemiat õppida.

Skype University Hackathonil lõid ligi poolsada tudengit Eestist ja välisriikidest kahe ööpäeva jooksul uudseid IT-lahendusi, neid abistasid ning suunasid Skype’i ja Microsofti insenerid. “Projektid püüdsid lahendada erinevaid probleeme, enamus olid seotud hariduse, tudengite elu paremaks muutmise, keskkonna säilitamise ja isegi lapsehoidja leidmisega,” ütles Skype'i vanemtootejuht Filipp Seljanko ja lisas, et kindlasti tulevad sellelt ürituselt saadud kogemused kasuks nii ülikoolis kui ka tööelus.

Lisaks Eesti osavõtjatele oli võistlejaid ka teistest riikidest - Lätist, Venemaalt, Kreekast, Türgist, Gruusiast, Ameerika Ühendriikidest, Pakistanist, Usbekistanist, Indiast ja Kamerunist. Peaaegu pooled võistlusel osalenutest olid naised. “Sel aastal oli neljas võidutiimis kokku 12 naist ning 4 meest. Meil on hea meel, et üha rohkem naisi avastab enda jaoks IT-maailma ja selle võimalused,” lisas Seljanko.

Hackathoni võitjaks ja publiku lemmikuks kuulutati hariduslik platvorm “3Ducation”, mis aitab selgitada kooliõpilastele erinevaid looduslikke nähtusi. Võidutöö autorid on neli Tallinna Tehnikaülikoolis õppivat ukrainlannat – Anhelina Prokopenko, Roksolana Sliusar, Valentyna Tsap, Valeriia Rusakova – ning South Wales’i ülikooli tudeng Panagiota Chatzi. „Kasutasime liitreaalsust, 3D-animatsiooni ja tavalisi paberkaarte, et luua hariduslik platvorm, mis aitab lastel õppida täiesti uuel moel,” ütles võidumeeskonna liige ning hackathoni parimaks inseneriks nimetatud Panagiota Chatzi. Võitjate eesmärgiks on platvormi edasi arendada ning laiendada seda nii matemaatika, füüsika, geograafia kui ka bioloogia õpetamiseks.

IT Akadeemia eripreemiaga tunnustati rakendust “UniPal”, mis võimaldab tudengitel edasi müüa iseenda loodud õppematerjale ning sellega raha teenida. Microsofti eripreemiaga tunnustati rakendust „Copo“, mille abil saavad tudengid ja keskkooli õpilased leida tiimikaaslasi erinevate projektide tegemiseks. Nendest projektidest tekib õpilasel portfoolio, mida hiljem tööle kandideerimisel kasutada. Skype’i eripreemia pälvis veebirakendus „Listen Together“, mis täiendab videokõnet meelelahutuslike elementidega, nt üheskoos karaoke laulmine jne.

Pühapäeva õhtul toimunud esitlusel tutvustasid žürii ees võistlusel osalenud tiimid kokku 11 erinevat projekti. 

„Skype University Hackathon 2016“ arendusnädalvahetusel osalenud meeskondi hindas kuueliikmeline žürii, kuhu kuulusid Filipp Seljanko (Skype), Kaspar Hanni (Microsoft), Triin Mahlakõiv (Tehnopol), Lauri Võsandi (IT Kolledž), Juhan Ernits (TTÜ), Peep Küngas (TÜ).

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755