17. aprill 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Taxigo uuring: Kuni 10% klientidest eelistab piraattaksot ja sõidujagajaid

Foto: Erakogu
Kui taksohind on sama ja samuti eeldatav ooteaeg, siis eelistab 90% taksoklientidest täna ametlikku tuntud logoga taksot, umbes 10% aga piraate ja sõidujagajaid, märkis Eesti suurima ametlike taksode äpi Taxigo juht Eduard Dubrovski.

„Seoses riigikogusse jõudva kokkuleppeveo seaduseelnõuga ning ka seoses sellega, et meie suurim konkurent Taxify otsustas kaotada firmade logod oma äpist, otsustasime analüüsida oma mobiiliäpi statistikat ja samuti viimase aasta vältel taksofirmade poolt Taxify äpis saadud kogemusi, et saada aru kui suure nn ühiskondliku tellimusega on tegu plafoonita piraatide seadustamise näol,“ rääkis Dubrovski. „Võrdlesime alustuseks klientide eelistusi Taxigo äpis, kus pakume ajutiselt piraattaksode tellimise võimalust. Meil on igapäevaselt äpis pakkuda ca 1200 taksot ja 250 piraati. Meie kogemust arvesse võttes eelistab samade tingimuste puhul piraatmasinat iga kümnes taksoklient.“

Dubrovski sõnul on tal olemas ka Taxify all sõitnud taksofirmade hinnangud, mis kinnitavad eelnevat väidet. „Taksofirmade kogemus oli, et kui klient nägi äpis Reval Takso, Tulika või Sõbra Takso logo, siis eelistati ikkagi enamuses juhtudel nende firmataksode kasuks. Kui aga piraatautod olid lähemal või lubasid soodsamat hinda, siis kasvas piraatide eelistajate arv kuni pooleni.“

Piraadid sõidavad vähem ja on tihti puhtamad

Taxigo juhi hinnangul on piraate eelistavad inimesed pigem nooremad. „Reaalsete argumentidena on klientide poolt esile toodud kaks asja: piraadid on sageli puhtamate autodega ja autod ise ei ole veel niivõrd läbi aetud. Või on kraad uuemad. Need argumendid on üsna tõesed, kuid ilmselt ajutist laadi, kuna paratamatult muutuvad 20-25 sõitu päevas tegevad taksod kiiremini mustaks kui 2-3 sõitu päevas tegevad autod,“ märkis Dubrovski. „Ja vähemalt alguses on ka piraatidel uuemad ja tsipa kallimad autod, sest nad saavad kindlustust ja liisingut oluliselt soodsamatel tingimustel. Ja ilmselt on paratamatus ka see, et piraatide autode keskmine läbisõit on väiksem ning autod kuluvad esialgu aeglasemalt.“

Eduard Dubrovski ütlusel on samas paljud kliendid seoses piraatluse vohamisega teada andnud, et nad on põhimõtteliselt vaid ametlike taksodega sõitjad isegi siis, kui piraadiga saaks 10-20% odavamalt. „Ei oska nende osakaalu täpselt määratleda, aga on tunne, et neid võib olla umbes pool igapäevaselt taksosid kasutavatest inimestest.“

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755