Autor: Margus Simson • 5. mai 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mida ootab IT-tööjõuturult ärijuht?

Foto: Andres Haabu
IT tööjõuturul on ka teine tahk. Lisaks sellele, et IT-sektoris on puudu nii töötajaid kui tehnoloogilist kompetentsi, siis samavõrra on vahepeal muutunud äripoole ootused IT suhtes, arvab OÜ Ziraff juhataja, e-teenuste ekspert Margus Simson.

IT ja tehnoloogia moodustab tänapäeva äri edust järjest suurema osa, kuid keerukuse kasvamise tõttu saavad ärijuhid järjest vähem kõikvõimalikest tehnoloogiatest aru ja oskavad järjest vähem ise otsustada, milline lahendus on nende jaoks parim.

Lisaks sellele on ärijuhi igapäevases mõttemaailmas siiski pigem igapäevased vajadused – müügi suurendamine, klienditeeninduse efektiivsuse parandamine, ettevõttesisese suhtluse ja infoliikumise parandamine. Mõte, et ta vajab üht või teist andmebaasi, tehnilist arendust või infosüsteemi, ei ole ega peagi olema tema sõnavaras.

Kui ärijuht jääb tehnoloogiast detailide mõttes järjest kaugemale, siis keegi peab selle lõhe ületama. Ideaalis on selleks lõhe ületajaks IT ise, kes suudab enda tehnoloogilistest vajadustest vaadata palju kaugemale ning suudab kaasa rääkida ka äristrateegia kujundamisel, ärivajaduste mõistmisel, äriprotsesside ümberkujundamisel. See tähendab, et IT ei saa olla ainult infotehnoloogia, vaid ka äritehnoloogia. Kas IT-l on tänasel maastikul selline oskus? Kas nad oskavad anda ärile seda, mida äri tegelikult vajab või annavad nad ärile seda, mida äri küsis?

Eestis on palju häid IT meeskondi, kuid minu hinnang on, et täna annab keskmine IT meeskond ärile seda, mida äri küsis, mitte aga seda, mida ta vajas. See tähendab, et lõhe IT ja äri vahel on endine – ärijuht tunneb päeva lõpuks endiselt pettumust, et ta sai kõrge hinna eest midagi, mis ei lahendanud tema tegelikku muret. Ta sai uue infosüsteemi, tehnoloogiliselt ägeda lahenduse, aga klienditeenindus, muutuste elluviimine ja müük jäid endiseks. Milliseid oskusi ja kompetentse peaks IT tööjõuturul arendama, et see lõhe väheneks?

Margus Simson juhib 12. mail IT-tööjõukriisi konverentsil aruteluringi teemal "Mida ootab IT-tööjõuturult ärijuht?". Sellel aruteluringil osalevad veel Tartu ülikooli sihtasutuse nõukogu esimees ja mitmete ettevõtete nõukogusse kuuluv Mart Mägi, SMITi personalijuht Merje Laasi ja AS Bigbank tehnoloogiajuht Agur Jõgi.

Konverentsil otsitakse lahendusi tööjõukriisile ja kogutakse mõtteid, kuidas leida parim IT-töötaja oma firmasse. Vaata lähemalt SIIT.

Veel on viimased vabad kohad. Soovin registreeruda

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755