Jagamismajanduse potentsiaali saab täielikult rakendada siis, kui õigusruum võimaldab sellist ettevõtlusvormi. Seetõttu on tähtis, et riik oskaks kiirelt kasvavat valdkonda panna enda kasuks tööle juba praegu ning tehnoloogiliste muudatustega kaasas käia nagu e-riigile kohane.
Jagamismajandus on levinud üle maailma tohutu kiirusega ja inimesed on järjest enam hakanud mõistma jagamise võlusid. Tänu tehnoloogiale kasutatakse ühiskonnas ressursse targemalt.
Uus majandus toob kaasa palju positiivset:
loob Eesti elanikele paindlikud teenimisvõimalused,suurendab läbipaistvust majanduses, mida korporatiivmaailm on aastatega tublisti õõnestanud,põhineb kogukonna usalduslikel suhetel ja annab inimestele vabaduse tegelda asjadega, mis neile meeldib,propageerib väärtuspõhist inimeselt inimesele ettevõtlust.
Ettevõtlus on riigi majanduse mootor, mistõttu pole küsimustki, kas Eesti peaks jagamismajandust riigi tasemel reguleerima või mitte.
Praegu menetletav seadusloome on jagamismajanduse liidu liikmete arvates ainuõige tee, et suurendada jagamismajanduse potentsiaali.
Samuti on positiivne maksu- ja tolliameti suund kõnetada regulatiivseid väljakutseid digitaalajastul ja otsida uusi lahendusi maksukohustuste täitmiseks jagamismajanduses osalejatele.
Kui jääme kauaks menetlema, siis pidurdame
Küsimus on selles, kuidas esimene samm ära teha. Kui jääme seadusandlikul tasemel kauaks menetlema, siis pidurdame praegu kõige kiiremini muutuvat ja arenevat ettevõtluse osa.
Innovaatilise väikeriigina oleme suurepärane koht, et tunnistada esmakordselt seadustega uut kasvavat majandusharu, mille viie peamise haru väärtuseks hinnatakse 2025. aastal 335 miljardit dollarit.
Eesti peaks võtma jällegi digitaalse teerajaja rolli enda kanda ja lõikama võimalikult suurt kasu tehnoloogia abil muutuvast maailmast.
Loe pikemalt Äripäeva artikist Jagamismajanduse rongi on võimatu peatada.