Autor: ITuudised.ee • 12. juuli 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tippjuhid muretsevad kliendilojaalsuse ja küberriskide pärast

Hanno Lindpere
Foto: Andres Haabu
Ärinõustamis- ja auditiettevõtte KPMG tehtud rahvusvahelisest uuringust selgub, et ettevõtete tegevjuhid usuvad üldise majanduskasvu jätkumisse, kuid hindavad järgmist kolme aastat oma ärivaldkonna jaoks kriitilisemaks kui eelnevat poolsajandit.

Enim ollakse mures kliendilojaalsuse püsimise üle ning peamist arenemisvõimalust nähakse innovatsioonis, teatas KPMG Baltics OÜ.

Võrreldes KPMG mulluse uuringuga planeerib 12 protsendi võrra rohkem ehk kokku 40 protsenti juhtidest keskenduda ettevõtte tegevusmudeli muutmisele. „Selgelt on näha, et uued tulijad keeravad senised ärimudelid pea peale ja suudavad turgu raputada. Paraku ei pea uuringus osalenud tippjuhid oma ettevõtete IT-võimekust piisavaks, et sellega kaasa minna – vaid 30 protsendi arvates on nende ettevõtted andmehalduse ja –analüüsi vallas juhtival positsioonil,“ selgitas KPMG Baltics OÜ nõustamisteenuste juht Hanno Lindpere.

Tervelt 88 protsenti vastanutest tunneb suurt muret, kuidas ärimudelite muutumine ja IT-võimekus mõjutavad kliendilojaalsust. Vastanutest 82 protsenti pole kindlad, kas nende tooted ja teenused on kolme aasta pärast klientidele olulised.

Tegevjuhid mõistavad tehnoloogia arenguga sammu pidamise olulisust, kuid uuringust on näha, et nende sõnad ja teod on vastuolus. ,,Kuigi innovatsiooni peetakse ettevõtete tähtsaimaks strateegiliseks prioriteediks, möönab vaid 23 protsenti tippjuhtidest, et see on nende isiklikus tegevuskavas kesksel kohal,” rääkis Lindpere.

Küberriskid senisest tõsisemad

Tehnoloogia uuenduste ja kliendivajadustega kaasas käimise eesmärgil soovitakse edendada innovatsiooni ning planeeritakse investeerida küberturvalisusse. Samuti soovitakse kasvatada kolme aasta jooksul personali, suurendades andmeanalüütikute osakaalu.

Küberturvalisus on tehnoloogilise mahajäämuse ja kliendilojaalsuse kõrval oluline, kuid uus risk, millega puudub varasem kokkupuude. Kui aasta tagasi ei kvalifitseerunud küberrisk peamise viie hulka, siis tänavu hinnati see üheks suurimaks ohuks. Ligi kolmveerand tegevjuhtidest arvab, et nende organisatsioon ei ole küberriskidega toimetulekuks valmis.

Vaatamata täna valitsevale ebakindlusele, turgude muutumisele ja sotsiaalsetele teguritele on uuringus osalenud tegevjuhid nii üldise majanduse kui ka enda ettevõtte käekäigu osas üsna positiivsed. Tervelt 89 protsenti vastanutest usub, et nende ettevõtted jätkavad kasvu, 86 protsenti usub oma asukohariigi SKP tõusu ning 80 protsenti maailmamajanduse kasvu.

Iga-aastases uuringus osales 2016. aastal 1268 tegevjuhti 11 juhtivast majandussektorist ja 10 riigist üle maailma: Ameerika Ühendriikidest, Austraaliast, Hiinast, Hispaaniast, Indiast, Itaaliast, Jaapanist, Prantsusmaalt, Saksamaalt ja Ühendkuningriigist.

Uuringuga on võimalik lähemalt tutvuda aadressil kpmg.com/CEOoutlook.

 

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755