22. august 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Isikuandmete kaitse nn baashügieeni eiramine pärsib e-poodides ostutehingute lõpetamist

Foto: Pixabay
E-kaupmees võiks keskenduda kliendiandmete kogumise asemel ühele lihtsalt põhitõele – käibe suurendamise peale ja lähtuma peaks andmekaitse minimaalsuse põhimõttest, kirjutab Andmekaitse Inspektsiooni IT-nõunik Urmo Parm teemaveebis kaubandus.ee .

Tegutsedes andmekaitse valdkonnas, näen ka tarbijana mitmeid kohti, kus isikuandmete kaitse nn baashügieeni eiramine pigem pärsib e-poodides ostutehingute lõpetamist.

Milline e-poe mudel paneb kliendi silmad särama? Siin ei tohiks olla märkimisväärset erinevust tavapärase jaekaubandusega. Kui soovin, registreerin ennast kliendiks ja saan iga ostuga valiku soodustusi. Sel juhul on minu teadlik valik, et mõningase hüve eest teab pood minust nii mõndagi. Seda muidugi juhul, kui registreerin kassas kas ID-kaardi või plastikust kliendikaardiga oma ostu. Teisalt on mul alati võimalik teha oste anonüümselt.

Infoturbe konverents "Kellele ma usaldan oma andmed?"

toimub 13. septembril hotellis Euroopa

Saab muuhulgas teada kuidas isikuandmeid turvateadlikult kasutada ja mida täpsemalt muudab Euroopa Liidu uus andmekaitse määrus.

Tutvu programmiga ja registreeru SIIN!

Ootan e-kaupmeestelt sarnast käitumist. On ju e-poe lõppeesmärk kaup maha müüa ning kliendini toimetada. Kas teie siseneksite mõnda jaepoodi, mille ukselt ei saa enne edasi, kui olete sisuliselt oma eluloo ette kandnud? Tõenäoliselt mitte. Miks peaks e-pood toimima teisiti? Klient on rahul ja e-kaupmees täidab ühte andmekaitse põhimõtetest, milleks on minimaalsus. St isikuandmeid kogutakse ulatuses, mis on vajalik määratletud eesmärgi täitmiseks.

Kui on valida, kas suur kogum kliendiandmeid ja lõpetamata ostud või reipalt ülespoole rühkiv käibegraafik, valiksin mina viimase. Luues klientides usalduse nende eraelu austades, hakkavad nad varem või hiljem e-poe püsiklientideks. Siis on see aga juba klientide teadlik ning õnnelik valik.

Loe pikemalt kaubandus.ee

Urmo Parm, Andmekaitse Inspektsioon

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755