Taxify: Kiire kasvu juures on kahjum loomulik

Budabest
Budabest

Eestimaine takso ja sõidujagamise mobiilirakendus Taxify avas äsja oma teenuse järgmises 3 linnas: Budapestis, Bukarestis ja Nairobis. 2013. aastal asutatud ettevõtte teenus töötab nüüd 20 linnas ja septembris lisandub veel 4 uut linna. Ettevõtte 2015. a. müügitulu majandusaasta aruande põhjal on ligi 700 000 eurot ja kahjumi sealjuures ligi 800 000 eurot.

Taxify alustas tegevust 2013. aastal Eestist ja on viimase 2,5 aastaga laienenud 20 linna 13 erinevas riigis. Taxify platformil sõidab kokku üle 12,000 litsenseeritud takso ja sõidujagamise autojuhi, pakkudes kliendile laia valikut autodest ja maksevõimalustest - sularaha, pangakaart või ärikliendimakse.

Kui Taxify esmane strateegia oli laieneda Euroopas, siis käesoleva aasta aprillist on laienetud ka Johannesburgi ja Kaplinna Lõuna-Aafrika Vabariigis. Nüüd avati kolmanda Aafrika linnana Keenia pealinn Nairobi ja lähiajal on lisandumas veel 3-4 linna Keenias ning mujal Aafrikas.

“Ma olen väga rahul viimati avatud kolme uue linna esmaste tulemustega. Budapestis oli Taxify seni kõige edukam käivitamine, kus 5000 klienti laadisid Taxify rakenduse juba enne kui meil polnud veel ühtegi autot saadaval” kommenteeris Taxify asutaja Markus Villig.

Budapest, Ungari

Juuli lõpus lahkus Uber Ungari turult taksoteenuste regulatsioonide tõttu. Taxify leidis kiiresti kohaliku koostööpartneri, kes oli nõus taotlema vajalikud taksolitsentsid ja Taxify teenus on Budapesti avatud 17. augustist.

Uber oli Budapestis populaarne mobiilirakendus, kuid endiselt toimub suurem osa taksotellimustest Taxifyle teadaolevalt läbi kõnekeskuste. “Näeme Budapesti turul kiiret võimalust kasvamiseks, sest mobiilirakendus pakub helistamisega võrreldes mitmeid eeliseid - klient näeb auto kaugust ja saabumist otse kaardil ning saab sõidu lõpus hinnata teenuse kvaliteeti. Juhtide poolt on suur huvi Taxifyga liitumiseks, kuid kohaliku regulatsiooni tõttu on paberimajandus ajamahukas. Töötame aktiivselt uute juhtide lisamiseks, et kõik kliendid saaksid kiiresti kvaliteetse auto” selgitas olukorda Taxify Hungari projektijuht Jevgeni Beloussov.

Rumeenia pealinnas Bukarestis on pikk ajalugu litsenseeritud taksodega. Sõidujagamise teenus on populaarsust kogumas viimase aasta jooksul, mistõttu Taxify vahendab nii litsensiga taksosid kui sõidujagamise autojuhte. Bukarest on hetkel esimene linn, kus sõidu eest saab tasuda vaid elektroonilise maksemeetodiga - kas deebet- või krediitkaardiga. 

Budapestis elab 2 miljonit inimest ja igakuiselt tehakse üle 2,5 miljoni taksosõidu. “Meil on heameel näha väga positiivset vastuvõttu nii autojuhtide kui klientide poolt, mistõttu loodame juba järgmistel kuudel teha kümneid tuhandeid sõite” ütles Taxify Bukaresti projektijuht Karl Aru.

Nairobi on 3 miljoni elanikuga suuruselt kolmas linn, kus Taxify teenuse avas. Kohalik taksoturg on ettevõtte hinnagul väga kirju ja konkurentsitihe, vähese regulatsiooni tõttu on hinnatase ja teenuse kvaliteet väga kõikuv. Paljud kliendid otsivad usaldusväärset ja turvalist sõiduteenust, mistõttu Taxify lubab oma platformile Keenias vaid valitud taksojuhid ja kontrollitud taustaga sõidujagamise autod. Taxify pakub klientidele soodsaid tariife, keskmine sõidu hind on ca 3 eurot. Ka autojuhtide komisjonitasu struktuur on atraktiivne, mis võimaldab neil konkureerivat teenida 27% enam kui konkureerivate mobiilirakenduste kaudu sõites.

Taxify arendusjuht Martin Villig lisas: “Nairobi on Aafrikas üks kiiremini kasvavaid linnasid - hea ärikultuuriga kiiresti kasvav majanduskeskus. Meile tuli üllatusena autojuhtide väga suur huvi meie teenusega liitumiseks. Hetkel on meil Nairobis mitu tuhat autojuhti, kes ootavad dokumentide kontrolli ja koolitust, et alustada klientidele teenuse pakkumist”. Keskmine auto vanus Keenias on 5-7 aastat, mis on võrreldav meie Baltikumis oleva autopargiga.

Kiire rahvusvaheline kasv on toonud kahjumi

Ettevõtte möödunud majandusaasta 800 000 euro suurust kahjumit kommenteerides ütles Martin Villig, et startup ettevõtete puhul on see loomulik, et kiire rahvusvahelise kasvu faasis on investeeringud suuremad kui ettevõtte tulud. "Käivet/kahjumit on mõistlik vaadata kontekstis üldise turu arengu ja konkurentide tegevusega. Taxify 3 suurimat riiki on kasumis, kuid uued turud vajavad käivitamise perioodil suuri investeeringuid. Re-investeerime teenitud kasumi ja lisaks investoritelt lisaraha, et uutel turgudel järjest kiiremini kasvada," selgitas Villig.

Taxify tegutseb täna Eesti startupina juba 20 linnas ja 13 riigis. "See on 2,5 aasta kohta päris kiire areng. Vaadates meie tänast sõitude arvu ja investoritelt kaasatud kapitali, siis Taxify on maailmas kõige efektiivsemalt arenev transpordirakendus - olles suurtest konkurentidest vähemalt 7-10x kuluefektiivsem," täpsustas Villig.

Taxify on 2013. aastal asutatud Eesti idufirma, mis arendab ülemaailmset taksode ja sõidujagamise mobiilirakendust. Taxify süsteemis on Tallinnas 1700 ja koos Tartu, Pärnu ja Kuressaarega üle 2400 auto. Taxify tegutseb globaalselt 20 linnas 13 erinevas riigis ja firmas töötab üle 50 inimese. Taxify vahendab aastas miljoneid sõite Euroopas ja Aafrikas. Kasvu finantseerimiseks kaasatud investeeringute suurus on 2 miljonit eurot.

Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Derivco is looking for a SENIOR JAVASCRIPT DEVELOPER

Derivco Estonia OÜ

22. oktoober 2017

Tallink is looking for a SENIOR DEVELOPER

Tallink Grupp AS

31. oktoober 2017

Tallinna Linnakantselei otsib INFOSÜSTEEMIDE ANALÜÜTIKUT

Tallinna Linnakantselei

01. november 2017

Arvamused

Teabevara