Autor: Aali Lilleorg • 1. september 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaidi Ruusalepp EY Eesti Aasta Ettevõtja ümarlaual: klientide usaldus liigub üha enam organisatsioonidelt tehnoloogiale

EY Eesti Aasta Ettevõtja konkursi väljakuulutamise puhul korraldatud ümarlaual arutlesid ettevõtjad muuhulgas tuleviku kliendi käitumismustrite üle. Ettevõtja Kaidi Ruusalepa kinnitusel usaldavad inimesed tehnoloogiat aasta-aastalt üha enam. Priit Alamäe märkis, et võrreldes veel 10 aasta taguse ajaga teeb tänane klient ise ära väga põhjaliku kodutöö.

„Kliendid on hakanud tehnoloogiat usaldama, mida seni on kandnud näiteks pangandusasutused. Usaldus liigubki üha enam organisatsioonidelt tehnoloogiale,“ märkis idufirma Funderbeam asutaja ja juht Kaidi Ruusalepp. „Samas on sellise kliendi ootustele vastamine muutunud väga spetsiifiliseks ja detailseks. Võtame näiteks Funderbeami kasutajaliidese, milles mängivad rolli väga väikesed detailid. Näiteks kujunduse värvid – punast ei tohi kasutada, sest see tähendab „ei“. Uues äris peabki arvestama väga väikeste iseärasustega.“

„Võrreldes 10-20 aasta taguse ajaga on toimunud meeletu muutus selles osas, kuidas kliendid üldse ostavad. Varem mindi poodi. Täna, kui klient tahab midagi osta, siis ta on juba ise ära teinud põhjaliku kodutöö internetis. Sisuliselt ta ei lasegi endale müüa,“ sõnas Nortal ASi asutaja ja EY Eesti Aasta Ettevõtja 2011 Priit Alamäe.

Alamäe sõnul käiakse Eestis ka liiga kergekäeliselt ringi sõnaga iduettevõte. “Kümneaastane ettevõte ei ole ju tegelikult enam idufirma. Põhiküsimus on: mis hetkel saab iduettevõttest nurjunud äriideega ettevõte? Mingil hetkel peab idufirmast välja kasvama toimiva ärimudeliga ettevõte. See on eesmärk.”

Mulluse EY Eesti Aasta Ettevõtja Jevgeni Kabanovi sõnul tuleks märgata iduettevõtteid ka väljaspool tehnoloogiavaldkonda ning eeskujuks on need, kelle ärimudel aitab kiiresti kasvada.

“Kui ma uue ettevõttega kohtun, siis ma küsin, et kas teil on müügitulu ja kas teil on kasum? Idufirma on see, kellel ei ole müügitulu,” märkis Kabanov. “Vahe seisneb selles, kas ettevõte on suutnud oma äri eskaleerida või mitte. See ei ole alati seotud tehnoloogiaga. Näiteks kohvikukett Starbucks on suutnud hästi eskaleerida, kuid tehnoloogiat neil eriti ei ole. Põhiküsimus on, kui palju sa suudad oma äri duubeldada.”

“Meie ärimudel on tegelikult vana panganduse esindaja,” rääkis Inbank ASi juht Priit Põldoja. “Me anname laenu ja võtame hoiuseid. Me oleme otsinud ärimudelit, mida on võimalik lihtsalt üle riigipiiride viia, mis traditsioonilistel pankadel ei ole eriti õnnestunud. Uue majanduse parim võimalus on võtta vana asi, ning leida viis, kuidas seda lihtsalt paljude klientide ja turgudeni viia.”

EY Aasta Ettevõtjate ümarlaual „Uued ärimudelid. Uued tehnoloogiad. Kuidas neist maksimaalselt kasu lõigata?“ debateerisid peaminister Taavi Rõivas, ettevõtjad Ilkka Paananen (Supercell), Jevgeni Kabanov (ZeroTurnaround), Priit Alamäe (AS Nortal), Kaidi Ruusalepp (Funderbeam), Priit Põldoja (Inbank AS) ning Sten Tamkivi (Teleport).

EY Eesti Aasta Ettevõtja ümarlaual
Foto: Tiit Mõtus
Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755