Autorid: Äripäev, Редакция специальных проектов Äripäev • 4. september 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

IT-tarus saab magada ja sushit

Telefoniboks Proeksperdi kontoris
Foto: Meeli Küttim
Arukal ettevõtjal on viimane aeg keskaegsest juhtimisest loobuda ja kaasata töötajaid võimalikult palju otsuste tegemisse, eriti kui need puudutavad töökeskkonda, millega on võimalik muuta kogu firma edukamaks. Äripäev uuris teiste seas ka Proeksperdilt, mismoodi on selles ettevõttes töökeskonda panustatud, et töötajaid inspireerida.

2013. aastal otsustas 130 töötajaga disaini- ja tarkvaraettevõte Proekspert muuta nii ettevõtte toimimist, klientidele pakutavaid teenuseid kui ka tervet ärimudelit.

“Soov oli muuta ettevõte kliendikeskseks ja töötajate rahulolu suurendada. Juhtide asemele valisime eestvedajad ning andsime töötajatele rohkem vastutust. Viisime kogu juhtimise rohujuure tasandile,” rääkis ettevõtte ekspordi- ja välisturunduse eestvedaja Helen Lillep.

• Proeksperdi uue kontori loomisel said töötajad ise kaasa mõelda. 2014. aastal kolis ettevõte uude peakontorisse, mis asub Eesti esimeses sellises ärihoones, mis vastab rohelise büroo sertifikaadi tingimustele. Üldpindade siseviimistluses on kasutatud võimalikult palju looduslikke materjale, hoone all on spetsiaalne vihmaveemahuti, kuhu kogutakse katuselt sademevesi, mida kasutatakse pärast filtreerimist näiteks tualettruumides.

• Ettevõtet kujundades ja töötajaid värvates peeti silmas töötaja vaatenurka. Kontor ei ole avatud kontor, pole ka kabinette. Töötatakse kärgedes, mis tähendab, et meeskonnad, kes ajavad ühte asja, töötavad koos.

• Kärgede keskel on koosolekute ja kohtumiste alad ning sopilistes tööruumides privaatsed nurgakesed, kus vajadusel eravestlust pidada. Koosolekulaudade klaastööpinnale saab markeriga märkmeid teha ning need hiljem kustutada.

• Telefoniboksides saab teisi segamata telefoniga rääkida või paari inimesega nõupidamise korraldada. Ukse kõrval olev Brokise punane õhupall-valgusti annab märku, kas boks on parasjagu vaba või hõivatud. Telefoniboksi küljel saab redelist ronida üles lavatsile, kus saab hetkeks silma kinni lasta.

• Avaras köögis valmistavad meeskonnad ühiseid lõunasööke, kord kuus käivad hommikusööki tegemas ka profikokad. Kontori juurde kuulub ka suur terrass, kus suvel toimuvad joogatunnid, peetakse koosolekuid või käiakse lihtsalt värsket õhku hingamas.

Lennar Käämer

Loe pikemalt Äripäevast ja saad teada mismoodi veel teisedki ettevõtted on töökeskkonda panustanud, et oma töötajaid inspireerida.

Proeksperdi kontor
Foto: Meeli Küttim
Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755