Tartus asuv mobiilimakselahendustega tegelev Fortumo on üks ettevõtteid, kes läheneb oma klientidele mittepersonaalselt ehk e-kirjade ja videokonverentside kaudu. Ettevõtte müügijuhi Andrea Boetti sõnul saab Fortumo 80-90% oma kontaktidest sellisel viisil.
“Kaks-kolm korda aastas külastame ka suuremaid üritusi, ent valime neid väga hoolega,” vastas Boetti küsimusele, kas Fortumot võib kohata tehnoloogiamessilt või mõnelt muult taoliselt ürituselt.
Fortumoga sarnast seisukohta jagab ka internetiturundusega tegelev ettevõte Adcash. Firma juhtivkoordinaator Josepha Miltony märkis, et kuigi mittepersonaalne lähenemine on efektiivne, on strateegiliselt oluliste klientide puhul siiski tähtis isiklikult kohtuda. “Inimlik lähenemine aitab kaasa sellele, et klient on lojaalne,” sõnas ta.
Isiklikust suhtlusest on loobunud ka tarkvaraettevõte Scoro, kelle digitaalturunduse juht Karola Karlson märkis, et ettevõte leiab praegu umbes 80% oma klientidest mittepersonaalsel viisil.
Loe pikemalt Äripäevast kuidas juurutada mittepersonaalset lähenemist.
Autor: Pille Ivask, kaasautor