Autor: ITuudised.ee • 3. november 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uuring: Pilveteenus kinnitab Eestis kanda

Foto: Pixabay
Eesti väikese ja keskmise suurusega ettevõtted peavad oluliseks lihtsaid ja arusaadavaid IT-lahendusi ning võimalust väljastpoolt kontorit failidele ligi pääseda, selgub Elisa läbi viidud uuringust.

Töötajad ja ka ettevõtjad hindavad Elisa äriarenduse osakonna juhi Merli Üle sõnul üha rohkem seda, et vajalikele tööfailidele on võimalik ligi pääseda igalpool. “Aina enam töötatakse kontorist väljaspool, töö on liikuvam ja see tingib ka vajaduse terviklikeks ja kompaktseteks lahendusteks, kuidas vajalikku infot üksteisega olenemata asukohast jagada. Seda pakuvad erinevad pilveteenused.” Üle lisas, et ettevõtted otsivad eelkõige taskukohaseid ning lihtsaid ja loogilisi lahendusi.

Uuringust selgus, et 78% vastanu hinnangul (10 palli skaalal täielikult nõus) peavad olema IT-teenused lihtsad ja arusaadavad. Samuti oli vastanutele (72%) oluline, et teenus hinna ja kvaliteedi suhe oleks paigas ning tellitava teenusega ei kaasneks igakuiselt suuri püsivaid väljaminekuid. 61% pidas vajalikuks faili- ja meiliserverile ligipääsu kontorist eemalt ja ka välismaalt.

Pilveteenuse kasutamisel ootavad ettevõtted madalaid püsikulusid, kuid tihti võib teenuse hind kõrgeks kujuneda, kuna ei eelistata terviklahendusi. “Paljud ettevõtted küll juba kasutavad pilveteenuseid, kuid tihti võetakse meiliteenus ühest kohast, faile hoiustatakse teises pilveruumis,” ütles Merli Üle. Kokkuvõttes muudab see tema sõnul info raskesti hallatavaks ja hajutatuks ning tõstab ettevõtte kulusid, mida teenuseid ühest kohast tellides saaks kokku hoida. “Terviklahenduse eelis on see, et saab sõlmida mitme lepingu asemel vaid ühe ning kogu teenuse eest tasutakse vaid üht kuutasu. Elisa enda äriklienditeenus Pilvekontor 365 on tänaseks olnud turul ligi aasta ning päringute hulk näitab, et huvi sellise terviklahenduse vastu aina kasvab,” lisas ta.

Pilveteenuse kasutamise levikut kinnitab ka hiljuti avaldatud Statistikaameti 2016. aasta uuring, millest võttis osa 3400 ettevõtet. Uuringu järgi on ettevõtlusvaldkonnas üha enam hakanud levima pilveteenuste kasutamine, mille eesmärk on jagada veebi kaudu ressurssi – tarkvara, riistvara või nende kombinatsioone.

Elisa tellitud telefoniuuringus osales 2016. aasta juunis ja juulis 200 vastajat üle kogu Eesti. Uuring viidi läbi Eesti väiksema ja keskmise suurusega ettevõtete töötajate hulgas, kus on kuni 30 töötajat. Osalenud töötasid kaubanduse, ?teeninduse alal (nt finants- ja kindlustus, majutus- ja toitlustus) ja tehnika ning töötleva tööstuse valdkonnas.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755