LHV ja EveryPay lõid turult kadunud otsekorraldusele alternatiivi

LHV pank ja kodumaine makselahenduste pakkuja EveryPay tõid turule innovaatilise maksete kogumise süsteemi, mis võimaldab ettevõtetel juhtida reaalajas rahavooge ning lihtsustab maksete korraldamist perioodiliste teenuste eest.

Reaalaajas maksete kogumise lahendus tagab ettevõttele üksikasjaliku ülevaate kavandatud rahavoogude vastavusest tegelikkusele, aitab koheselt tuvastada võlgnevused ning võimaldab reaalajas alustada võlamenetlust.  

“LHV ja EveryPay loodud tehniline lahendus sarnaneb vana hea otsekorraldusega ehk püsikorraldusega pangakaardilt. Ettevõtted, kes arveldavad klientidega igakuiselt, saavad rahakogumise korraldada kaardimaksete lahenduse kaudu, kogudes klientide nõusolekul kontodelt raha ise ja reaalajas,” selgitas Eesti kaardimaksete lahenduste ettevõtte EveryPay tegevjuht Lauri Teder.  

Tema sõnul on see mõistlik lahendus ettevõtetele, kes esitavad klientidele regulaarselt arveid. Nende hulgas on näiteks kindlustusseltsid, telekommunikatsiooni teenusepakkujad, kirjastused, spordiklubid ja teised huvitegevusi pakkuvad organisatsioonid, rendifirmad, taksofirmad, korteriühistud jpt.  

Tederi sõnul on laekumiste jälgimine, maksmata arvete meeldetuletamine ja sellega kaasnev rahavoogude pidev ümbermängimine finantsjuhi jaoks igapäevaselt väga ajamahukas ja tülikas töö.  

“Nüüd on kõigil Eesti finantsjuhtidel võimalik oma ettevõtte rahavooge reaalajas korraldada. LHV on töötanud koostöös EveryPayga välja reaalajas toimiva maksete kogumise ja rahavoogude ülevaate tagava lahenduse, mille abil saavad ettevõtted koguda makseid omal algatusel ning seda ise valitud ajal seitse päeva nädalas. Lisaks omab finantsjuht reaalajas ülevaadet maksete laekumistest,” lisas Teder.  

LHV kaardimaksete tootejuht Indrek Kaljumäe sõnul on suurimaks B2C-ettevõtte katsumuseks müügiarvete laekumiste kogumine, kuna arved kipuvad klientidel vahel lihtsalt ununema või maksetähtajad venima. Sel juhul peab ettevõtja saama tagantjärele ülevaate laekumata müügiarvetest ning saatma meeldetuletusi ja kordusarveid.  

“See kõik on aga mõttetu raha- ja ajakulu, mis võiks sama hästi olla olemata. Pangana mõistab LHV väga hästi, kui olulist väärtust pakub ettevõtete jaoks rahavoogude juhtimise täpsus, mistõttu olemegi finantsjuhtidele loonud võimaluse kasutada homset reaalajapangandust juba täna,” ütles Kaljumäe.  

LHV ja EveryPay loodud makselahenduse kasutamiseks loob ettevõte oma e-keskkonnas, näiteks iseteeninduses, mobiilirakenduses või veebipoes, püsimaksete vastuvõtmise valmisoleku. Klient sisestab ja salvestab e-keskkonnas teenuselepingu sõlmimisel oma kaardiandmed. Salvestatud kaardiandmete alusel kogub ettevõte makseid iseseisvalt igal kuul vastavalt osutatud teenusele. Kui tehingu summad on erinevatel perioodidel erinevad, saab ettevõte kasutada enda poolt algatatud püsimaksete lahendust, mille puhul saadab maksenõuded välja süsteem, mis võimaldab muuta teenuse tasu suurust ning arveldada kliendiga vastavalt kasutatud teenuse mahule. Selle tulemusel on kliendil arve õigel ajal tasutud ning ettevõttel olemas reaalajas ülevaade maksete laekumistest.  

Uut teenust kasutavad juba paljud Eesti ettevõtted, kes näevad selles eelkõige eelist kiiruses, stabiilsuses ja mugavuses.  

“Püsimakselahendus aitas muuta meie igakuise rahavoo stabiilsemaks. Lisaks pakub see klientidele selget mugavust teenuste eest tasumisel, sest nagu me kõik teame, on mugavus kliendilojaalsuse ja eeskujuliku maksekäitumise üks põhieeldusi. Julgen väita, et selline lahendus on tänapäevase B2C-ärimudeli puhul asendamatu tööriist,” ütleb mitmes Eesti linnas tegutseva DanceAct Tantsustuudio asutaja ja tegevjuht Georg Kodusaar.  

Taxify maksete juhi Karl Aru sõnul on sellise maksete süsteemi kasutuselevõtt suurendanud nähtavust rahavoogudes, parandanud kontrolli arvete laekumise üle ning saanud positiivset tagasisidet ettevõtte klientidelt. “Meile annab kaardimaksete kasutamine võimaluse oma rahavoogusid paremini hallata – ärikliendid tasuvad meile teenuse eest koondarvega, taksojuhtidele meeldib arveldada sularahavabalt ning Taxify kannab juhi saldo iganädalaselt tema kontole. Kliendiga arveldamine toimub peale sõidu lõppu, võimaldades meil reaalajas tuvastada probleemseid makseid ning neid kliendiga koostöös lahendada,” tõi Aru näited.

Osale arutelus

  • ITuudised.ee

    ITuudised.ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Stockmann otsib ARENDUSSPETSIALISTI

Stockmann AS

29. aprill 2018

Derivco is looking for a GRAPHIC DESIGNER

Derivco Estonia OÜ

13. mai 2018

Arvamused

Teabevara